به گزارش ایرنا، در این دیدار طرفین بر شروع همکاری ها در زمینه های اقتصادی، تجاری، انرژی های نو، مسایل زیست محیطی، بازیافت زباله و صنعت چرم و کفش بین تبریز و ایالت راین لند فالز آلمان تاکید کردند.
شهردار تبریز در این دیدار گفت: اساسی ترین موضوعاتی که امروزه برای شهرها مهم و اولویت دار است، بحث های اقتصادی است که اساس توسعه شهرها را شکل می دهد.
ایرج شهین باهر با بیان اینکه تبریز یکی از قطب های فعال کفش در منطقه خاورمیانه است، افزود: این صنعت برغم فعال بودن در کنار صنعت فرش تبریز، نیاز به علم و تکنولوژی های جدید در زمینه مد و طراحی دارد تا بتواند بازارهای جهانی را در اختیار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: شروع این روابط می تواند تولیدکنندگان را با روش های به روز و جدید که در آلمان اجرا می شود، آشنا کند و از طرفی امکان سرمایه گذاری برای تولیدکنندگان آلمانی در تبریز نیز ایجاد می شود.
کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز از زمان های قدیم با بسیاری از شهرهای آلمان به ویژه هامبورگ روابط تجاری دارد، به گونه ای که هم اکنون نیز پرواز تبریز- هامبورگ دایر است.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این دیدار بر روابط پایدار بین شهر تبریز و ایالت راین لند فالز بخصوص در زمینه مسائل علمی و دانشگاهی تاکید کرد.
شکور اکبرنژاد، گفت: دانشجویان تیزهوش دانشگاه های تبریز در زمینه اختراعات محصولات جدیدی را ارائه می دهند که با گسترش این روابط می توان آنهار تجاری سازی کرد و به تولید انبوه رساند.
اونال کایمکچی، از مدیران ارشد شرکت تجاری آلمانی نیز در این دیدار، اشتراکات تاریخی و فرهنگی با آذربایجان و ایران را یکی از دلایل و اولویت خود برای حضور در تبریز عنوان کرد و گفت: شهر پرماسنس آلمان یکی از قطب های صنعت کفش چرم آلمان و اروپا است که به روزترین متدهای دنیا در زمینه طراحی و کیفیت در آن اجرا می شود.
وی افزود: از طرفی شهر تبریز نیز در این منطقه از جهان رتبه برتر در زمینه کفش را دارد که با همکاری های متقابل در زمینه جنس و کیفیت می توان از تجارب همدیگر استفاده کرد.
کایمکچی با ابراز امیدواری به اینکه این همکاری ها باعث افزایش بیشتر معاملات تجاری، دانشگاهی و علمی شود، اظهار کرد: علاقمند به رابطه طولانی مدت با تبریز هستیم تا از تبریز و ظرفیت های آن استفاده کنیم.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.