به گزارش ایرنا، ​­­سیدمحمود نوابی روز یکشنبه در سومین جشنواره یکروزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در تالار پتروشیمی تبریز با بیان اینکه تولید کننده و مصرف کننده لازم و ملزوم یکدیگرند، افزود: قرار نیست مصرف کننده چشم بسته هر چیزی را که در بازار ارایه می شود، بخرد.
وی اظهار کرد: یکی از آفت های رعایت نشدن حقوق مصرف کننده در کشور ما مشارکت نکردن مردم در نظرخواهی ها در خصوص کالاهای تولیدی و همکاری نکردن با سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده است.
نوابی با تاکید بر قانونی شدن درج قیمت کالا، ادامه داد: مردم در صورت مواجهه با گران فروشی، ‌کم فروشی، تقلب،‌ احتکار و عرضه کالای قاچاق،‌ درج­ نشدن­ قیمت،‌ صادر نشدن­ ­ضوابط قیمت گذاری و توزیع باید موضوع را با سامانه 124 با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در میان بگذارند.­
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یادآوری کرد: این سازمان در حوزه جمع آوری کالاهای قاچاق در سطح عرضه عملکرد خوبی دارد و به عنوان اولویت اول در کل کشور اجرا می شود.
نوابی ادامه داد: این کار موجب می شود تا کالای بی هویت دست مصرف کننده نرسد و زمینه برای ورود تولید داخلی فراهم شود.
وی با تاکید بر ضرورت انهدام و از بین بردن کالای قاچاق گفت: ورود کالای قاچاق به بازار به تولید داخلی لطمه می زند و نباید برای از بین بردن آن تردید کرد و روند این کار طولانی شود.
معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به برگزاری هفدهمین همایش روز ملی حمایت از مصرف کنندگان اظهار کرد: این همایش در حوزه متقاضیان 25 برابر و در حوزه منتخبان 22 برابر رشد نشان می دهد.
نوابی با بیان اینکه ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مورد غفلت واقع شده بود، ادامه داد: امسال با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همکاری استانداران، دستگاه های دولتی و غیردولتی برتر در کشور در 2 حوزه شفافیت اطلاعات و فرآیند انجام کار رتبه بندی و به مردم معرفی می شود.
وی گفت: در کشور ما قانون به حدی کافی وجود دارد، اما مشکل ما در نحوه اجرای آن است.
رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه درج قیمت کالا و صدور فاکتور رسمی از جمله حقوق مصرف کننده است، گفت: اصطلاح 'جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود'، توهین به مردم و مشتری است و باید بنگاه های اقتصادی برتر از شعار جنس فروخته شده پس گرفته می شود استفاده کنند.
نوابی افزود:‌ برخی تبلیغات اغواکننده از آفت های موجود در بازار عرضه کالاها است که باید جلوی آن گرفته شود.
وی گفت: سال گذشته بیش از 5 هزار و 387 مورد پرونده شکایت به ارزش 190میلیارد ریال، علاوه بر پرونده های ارسال شده به تعزیرات، بدون ارسال پرونده به تعزیرات رضایت شاکی جلب شده است.
نوابی با انتقاد از گران شدن کالا در ماه های محرم، رمضان، بازگشایی مدارس و عید و برخی مناسبت های دیگر افزود: کاسب در جمهوری اسلامی حبیب الله است و باید حقوق مصرف کننده را رعایت کند.
در سومین جشنواره حمایت از حقوق مصرف کنندگان در آذربایجان شرقی از مدیران و صاحبان 44 واحد برتر استانی و 4 واحد برتر ملی در بخش صنعت، خدمات، توزیع و گردشگری تجلیل شد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.