سومین همایش اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان آذربایجان شرقی با حضور معاون وزیر صنعت و معدن تجارت و مسئولان ارشد سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و همچنین مسولان استانی با تجلیل از ۴۴ نفر در محل مجتمع فرهنگی رفاهی پتروشیمی تبریز برگزار شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن وتجارت استان در این جشنواره، با بیان این‌که پایداری و ثبات یک واحد تولیدی در گرو رعایت حق و حقوق مردم است، اظهار کرد: بی شک اگر واحد تولیدی حقوق مصرف کنندگان را رعایت نکند با مشکل و شکست مواجه می شود، معتقدم فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان در بین واحدهای تولیدی ما نهادینه شود تا واحدها نسبت به رعایت حقوق مصرف کنندگان تشویق شوند و رعایت حقوق مردم به عنوان حق الناس در اولویت تمامی امور قرار گیرد. 
اسماعیل عطاپور، هدف از برگزاری این همایش را گسترش و نهادینه کردن فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان، ایجاد و تثبیت و نهادینه کردن ساختار رقابتی سالم و تشویق فعالیت های بنگاه های اقتصادی در جهت حمایت موثر از حقوق مصرف کنندگان و تجلیل از تولیدکنندگان منتخب عنوان کرد.  
وی ادامه داد: در این همایش از 44 واحد تولیدی و خدماتی منتخب استانی که حقوق مصرف کنندگان را رعایت کرده اند با ارائه تندیس طلایی و گواهینامه طلایی، نقره ای و برنزی تجلیل شد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن وتجارت آذربایجان شرقی در خصوص فرآیند اجرای این همایش گفت: فراخوان این همایش از شش ماه قبل در استان اطلاع رسانی شد و حدود ۱۲۵ واحد متقاضی در این جشنواره ثبت نام کرده بودند که از بین این واحدها، 44 واحد به عنوان واحد نمونه از سوی کمیته فنی انتخاب شدند.
 وی افزود: طی جشنواره های سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ در استان، به ترتیب ۱۲ ،۲۲ و ۴۴ واحد تولیدی به عنوان واحد منتخب برگزیده شدند، همچنین در جشنواره ی امسال ۱۳ واحد تولیدی در همایش ملی نیز شرکت کرده اند که از بین آن‌ها چهار واحد به عنوان واحد برتر ملی انتخاب شدند. 
وی با اشاره به شاخص های مهم جهت انتخاب واحدهای تولیدی نمونه در این جشنواره، گفت: قیمت، کیفیت، توزیع، خدمات قبل و پس از فروش ، اطلاع رسانی و کسب رضایت مشتری، کاهش هزینه ها، تنوع و نوآوری در خدمات، داشتن پروانه بهره برداری از شاخص های انتخاب واحدهای نمونه است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.