به گزارش ایرنا، محمد محمدپور عصر سه شنبه در مراسمی به منظور تجلیل از افتخارآفرینان سینما در استان با بیان اینکه کاش همه روزها روز سینما باشد، افزود: هر روز شاهد گسترش سینما و هنر هستیم و رویش های ارزشمندی را در عرصه فرهنگ و هنر می بینیم.
وی با بیان اینکه تمامی افتخارات در عرصه سنما و هنر به خود هنرمندان و توان آنها برمی گردد، خاطرنشان کرد: این هنرمندان با کمترین امکانات کارهای بس ارزشمندی خلق کردند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان با تجلیل از سازندگان فیلم 'حیوان' که در جشنواره کن خوش درخشیده و نام ایران و تبریز را سربلند کردند و نیز از کارگردان فیلم 'ائو' که اولین فیلم ترکی جشنواره فجر بود، اظهار کرد: این ها اتفاق های مبارکی است .
محمدپور با بیان اینکه منایع در اختیار ما تکافوی کارهای فرهنگی نیست و توازنی بین توزیع اعتبارات بخش های مختلف و حوزه فرهنگ و هنر تا کنون وجود نداشته است، افزود: متاسفانه هنرمندان بزرگی هستند که در تامین معیشت زندگی و پول دارو و درمان شان مانده اند.
به گزارش ایرنا، مراسم تجلیل امروز مختص هنرمندان عرصه فیلم و سینمای آذربایجان شرقی بود که در جشنواره های ملی و بین المللی در سال جاری خوش درخشیدند.
در جشن سینمای تبریز که در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی و هنری ٢٩ بهمن این شهر برگزار شد، از برادران بهرام و بهمن ارک که با فیلم 'حیوان' سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را کسب کردند، تجلیل شد.
همچنین اصغر یوسفی نژاد که با فیلم 'ائو' موفق به کسب عنوان بهترین فیلم بخش بین الملل سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و سید وحید حسینی نامی با فیلم 'کل به جز' عنوان بهترین فیلم تجربی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه را دریافت کردند برای تجلیل به روی سن آمدند.
علیرضا سلمانپور هم که با فیلم 'سازاق' عنوان بهترین فیلم داستانی جشنواره سراسری فیلم کوتاه رضوی را کسب کرده است از تقدیر جشن سینمای تبریز بی بهره نبود.
در این مراسم ضمن رونمایی از لوگوی خانه مستند تبریز از عوامل برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تبریز و همچنین سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در آذربایجان شرقی تقدیر شد.
/3071/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.