ابراهیم نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مجموع 65 اثر نمایشی توسط هیات بازبین مورد بررسی قرار گرفتند که آثار رسیده نسبت به سال گذشته که 46 طرح در مرحله بازبینی بود هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد داشت.
وی اعلام کرد: از 65 نمایش خیابانی بازبینی شده 10 طرح جهت شرکت در بخش مسابقه و 6 طرح در بخش آیینی سنتی جهت شرکت در جشنواره نوروز 97 پذیرش شدند.
نصیری با اعلام اینکه برای جشنواره امسال آثاری از بین مناطق آزاد 7 گانه کشور و 4 استان شمال غرب پذیرش شده است، گفت: 16 نمایش پذیرفته شده در این دوره از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و مناطق آزاد ارس، اروند، قشم و کیش است که در ایام نوروز اجرا می شود.
وی با بیان اینکه آثار ارائه شده به جشنواره امسال از تنوع موضوعی خوبی برخوردارند، افزود: امسال شاهد اجراهایی با موضوع آیین های سنتی نوروز، دفاع مقدس، میهن دوستی، محیط زیست و مسایل اجتماعی خواهیم بود.
دبیر جشنواره تئاتر خیابانی ارس آثار پذیرفته شده در بخش مسابقه را بدین شرح اعلام کرد:
'مردان هیرون' به نویسندگی و کارگردانی هیام احمدی، 'آدی و بودی' به نویسندگی موسی احمدی و کارگردانی میرحمید رضایی، 'فیروز آری یا نه' به نویسندگی و کارگردانی مصطفی دهشت، 'مانمایشگران امروز' به نویسندگی نازیلا امینی و کارگردانی الناز غفاری، 'عتیقه' به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی حمید حمیدی، 'خلیج دختر دریا' به نویسندگی علی فریدونی و کارگردانی عباس نجاری، 'آشوب' به نویسندگی و کارگردانی جعفر صدیقی، 'ماشین زمان' به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی محمد یوسفی زاده، 'آراز بیزه حایات ویریر' به کارگردانی و نویسندگی امیر مهروند و 'قلم های رستگار' به نویسندگی سیدرضی محمودی و کارگردانی آرزو مهری.
وی همچنین گفت: در بخش آیینی؛ 'آق قویون قره قویون' به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی علی احمدی، 'آچیل ماچیل' به نویسندگی و کارگردانی وحید ابراهیم حصاری، 'تولکی سنی' به نویسندگی و کارگردانی احد اجاق زاده بهروز، 'حاجی فیروز' به نویسندگی و کارگردانی جلیل شهنازی، 'یازناغیلی' به نویسندگی محمد حاجی اقراری و کارگردانی حمید حمیدی و 'آذربایجان گلین' به نویسندگی محمد یوسفی زاده و کارگردانی علیرضا شکوهمند اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، طبق برنامه ریزی انجام یافته، مراسم افتتاح جشنواره روز 7 فروردین مصادف با روز جهانی تئاتر در شهر مرزی جلفا برگزار می شود و گروه های هنری بیش از 50 نمایش خیابانی را روزهای 7تا 10 فروردین در این منطقه اجرا می کنند.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.