عضو شورای شهر تبریز اعلام کرد: مدیریت شهری تبریز مصمم به جراحی بافت حاشیه‌ نشین تبریز است و حتی شهردار تبریز در مراسم معارفه خود نیز به این موضوع اشاره کرده و افکار عمومی هم آن را مطالبه می‌کند.
فریدون بابایی اقدم در گفت‌وگو با ایسنا،  منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به وجود 2500 هکتار بافت حاشیه نشین و 2500 هکتار بافت فرسوده در تبریز، اظهار کرد: سیاست شورای پنجم و شهرداری تبریز برداشتن قدم‌های مثبت و سازنده در راستای احیای بافت مسئله‌دار شهر است. 
وی با بیان این‌که کارهای انجام شده در گذشته برای رفع مشکلات بافت حاشیه‌نشین تبریز در حد صفر است، اظهار کرد: 170 واحد برای ساکنان حاشیه نشین تبریز ساخته شده که در 150 واحد، خانواده‌ها مستقر شدند که البته با مشکلات فراوانی مواجه هستند و به تازگی در 13 بند مشکلاتشان را برای بنده نوشته‌اند.
بابایی‌اقدم ادامه داد: قیمت تمام شده‌ی 170 واحد احداث شده بیشتر از پول پرداختی برای تملک واحدهای ساکنان بافت حاشیه‌نشین است، در نتیجه این افراد که وضعیت مالی خوبی ندارند، به شهرداری بدهکار می‌شوند.
وی با اشاره به حضورش در نهمین نشست شهری جهان، گفت: شهرداری‌ها در این نشست پایبندی به دستورالعمل جدید شهری که شامل توسعه‌ی پایدار است را متعهد شدند.
رئیس کمیسون شهرسازی شورای شهر تبریز در پایان اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه و قرارداد با شرکت ترکیه‌ای در خصوص احیای بافت حاشیه نشین تبریز منعقد شود تا به زودی شاهد رفع مشکلات بافت مسئله‌دار تبریز باشیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.