به گزارش ایرنا، جلیل اسلامی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه افزود: با توجه به ضرورت احداث مدارس در شهرک های اقماری، تامین زمین مناسب برای این امر حیاتی است.
وی ادامه داد: هم اکنون زمین با کاربری فضای آموزشی در شهرک های الهیه، زیباشهر، گلشهر و امام حسن (ع) تحویل آموزش و پرورش شده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه زمین موجود در شهرک سهند با کاربری آموزشی که در حدود 10 هزار متر مربع است از سوی شرکت توسعه مسکن به عنوان مجری در این شهرک، تحویل آموزش و پرورش نشده است.
اسلامی گفت: با تحویل این زمین، عملیات اجرایی مدرسه در حال احدداث 12 کلاسه توسط شرکت کاوه سودا به عنوان خیر مدرسه ساز در این شهرک آغاز خواهد شد.
وی افزود: این شهرک پس از گذشت 20 سال از احداث آن، فاقد فضای آموزشی بوده و آموزش و پرورش در راستای توسعه فضاهای آموزشی آماده تعامل و همکاری با شرکت مجری و شهرداری است.
وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس، شرکت های سازنده شهرک ها و شهرداری ها موظف به تحویل زمین های با کاربری آموزشی برای احداث مدرسه به صورت رایگان به آموزش و پرورش هستند که در غیر این صورت بر اساس ضوابط قانونی و از طریق محاکم قضائی اقدام خواهد شد.
وی با اشاره به تفاهم نامه و مصوبه چهارگانه بین دانشکده علوم پزشکی، اوقاف، آموزش و پرورش و شهرداری مبنی بر تامین زمین جایگزین برای احداث مدرسه جدید بدر 2، گفت: با وجود توافق انجام شده تاکنون زمینی برای این منظور تحویل آموزش و پرورش نشده است.
وی اضافه کرد: با توجه به عدم تخصیص زمین برای احداث مدرسه جدید، آموزش و پرورش از تحویل ساختمان کنونی مدرسه بدر 2 به دانشکده علوم پزشکی و الحاق آن به بیمارستان سینا خودداری خواهد کرد.
پنج شهرک اقماری مراغه با وجود سکونت حدود 35 هزار نفر در آنها، فاقد مدرسه و فضای آموزشی است.
تردد روزانه دانش آموزان این شهرک ها برای تحصیل در مدارس مرکز شهر، علاوه بر تحمیل هزینه های ایاب و ذهاب به خانواده های دانش آموزان، موجب افزایش ترافیک درون شهری و نیز مشکلات فرهنگی و اجتماعی شده است.
بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.