به گزارش خبرنگار ایرنا ، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در دهکده ساحلی بندرانزلی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید مسائل آموزش و پرورش را به عنوان دغدغه اول خود بدانند تصریح کرد: مهمترین وظیفه همگان در کنار سایر وظایف محوله، توجه به مهارت آموزی های اجتماعی به دانش آموزان است .
وی افزود: مسئولان باید در کنار رسالت و وظایف عمومی دیدگاه های خود را تعمیم داده و وظایف خود را در قبال دانش آموزان بشناسند و آن را به عنوان وظیفه اول خود بدانند.
استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت سرکشی و رسیدگی مسئولان به مدارس و تشویق دانش آموزان گفت: متاسفانه برخی موارد مدیریت ها بیش از اندازه بخشنامه ای شده و باید فعالیت های ورزشی و رقابت های هنری در کنار تعلیم و تربیت دانش آموزان تقویت شده و مهارت های شغلی به دانش آموزان آموزش داده شود.
سالاری همچنین تصریح کرد: باید شرایط لازم برای مشارکت همگان باز باشد و در کنار آن احساس تعلق خاطر به مدرسه نیز فراهم شود.
وی با اشاره به لزوم حضور بیشتر فرمانداران ، دهیاران و شهرداران در مدارس و تشویق دانش آموزان به شیوه های مختلف اظهار کرد: تشویق دانش آموزان حتی به میزان کم نیز برای آنها علاوه بر ایجاد انگیزه ، زمینه ایجاد فضای رقابتی سالم را فراهم می آورد.
استاندار گیلان توجه به آموزش و پرورش را به عنوان مهمترین اولویت خود در انجام امور اعلام و بیان کرد: رسالت آموزش و پرورش به عنوان هماهنگ کننده و بستر ساز برای حضور همگان در تعلیم و تربیت است که در صورت تشریح صحیح این رسالت همگان مشارکت می کنند.
سالاری با اشاره به اینکه نباید به آموزش و پرورش نگاه ابزاری و کارگاهی داشت تاکید کرد: گیلان از نظر سهم مدارس غیر انتفاعی در رده برترین استانهای کشور است اما با وجود اینکه مردم گیلان بیش از سایر استان ها در امور مالی آموزش به فرزندان خود توجه و هزینه می کنند ، از نظر درآمد رتبه خوبی ندارد .
وی با تاکید براینکه استانداری گیلان همواره آمادگی جمایت همه جانبه از آموزش را دارد افزود: فضاهای مازاد فعلی نباید به راحتی از دست برود و با توجه به بی استفاده ماندن 500 مدرسه و ساختمان در سطح استان، می توان با حفظ مالکیت آموزش و پرورش ، از این ساختمان ها برای انجام فعالیت های درآمد زای دیگر استفاده کرد.
سالاری تاکید کرد ، استانداری گیلان از همه پیشنهاداتی که می تواند در توسعه آموزش و تعلیم و تربیت فرزندان این استان کمک کند استقبال می کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ف در این مراسم کلنگ احداث ساختمان آموزشی دهکده ساحلی در بندرانزلی توسط استاندار و معاون وزیر آموزش به زمین زده شد.
همچنین در این مراسم از 442 تن از اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان تجلیل شد و شوراهای آموزش و پرورش شهرهای آستارا، شفت و کومله به عنوان شوراهای برتر معرفی شدند.
370 هزار دانش آموز در حدود پنج هزار مدرسه دولتی و غیر انتفاعی در گیلان مشغول به تحصیل هستند و 34 شورای آموزش و پرورش در گیلان فعالیت دارند هرکدام از شوراها دارای 13 عضو هستند.
خبرنگار : رضا اکبری**انتشار دهنده: بابایی
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.