امین رفیعی روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار بناب، اظهار کرد: حضور و همکاری تمام دستگاه های شهرستان برای رسیدگی به این مناطق بسیار ضروری است و رفع مشکلات این مناطق نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه ها و نهادهاست و باید هر آنچه ضوابط و قوانین اجازه می دهد خدمات رسانی صورت گیرد که رسیدگی به آن از عهده شورای شهر و شهرداری خارج است.
وی افزود: برای اینکه در آینده این محلات به مکانی برای بزهکاری تبدیل نشوند، ضروری است تمام دستگاه ها و نهادها برای حل معضلات و مشکلات این محلات پای کار باشند.
رفیعی گفت: از یکهزار و 200 هکتار محدوده شهر بناب، 450 هکتار آن بافت فرسوده بوده و 33 هزار نفر از جمعیت شهری بناب نیز هم اکنون در این محلات و مکان ها ساکن هستند.
وی از توجه دولت برای اجرای مصوبات ستاد بازآفرینی و بهسازی این محلات خبر داد و گفت: با وجود اینکه با همکاری تمامی دستگاه ها و نهادها با محوریت شورا و شهرداری کارهای بزرگی در محلات حاشیه شهر صورت گرفته اما با همه این اقدامات نگران توسعه و ساخت و سازهای غیرقانونی در این محلات هستیم و نباید کتمان کنیم که به رغم کنترل های صورت گرفته باز شاهد توسعه و ادامه ساخت و سازها در برخی از این محلات هستیم.
سرپرست فرمانداری بناب از جهاد کشاورزی و شهرداری خواست با افزایش بازرسی ها مانع از توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز در این محلات شوند.
رفیعی افزود: هم اکنون به دلیل عدم تأمین مورد نیاز، خیرانی که آماده احداث مدرسه هستند با مشکل روبرو شده اند.
به گزارش ایرنا، شهردار بناب نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در محلات حاشیه شهر و بافت های فرسوده، گفت: شهرداری بالغ بر 29 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی بافت های فرسوده در محلات مختلف شهر هزینه کرده که شامل مسیرگشایی، زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت و جابجایی تیرهای برق با همکاری امور برق شهرستان است.
نادر داوودی افزود: طی این مدت 292 مورد پروانه رایگان در این محلات صادر شده که هزینه آن 615 میلیون تومان است.
وی بیان کرد: 33 هزار نفر از جمعیت شهر بناب که 40 درصد جمعیت این شهر را شامل می شود، در محلات 17 گانه بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری ساکن هستند.
داوودی اظهار کرد: هم اکنون 170 واحد مسکونی در محلات تنگه کوچه و کوزه گران به عنوان بافت فرسوده نیاز به نوسازی دارند که امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم نسبت به واگذاری زمین در کوی لاله این شهر اقدام شود تا شهرداری بتواند این محلات را ساماندهی کند.
رئیس شورای اسلامی شهر بناب نیز در این جلسه از تشکیل کمیته ای در خصوص تأمین فضای آموزشی مورد نیاز در شهر خبر داد و گفت: کمیته ای متشکل از مدیریت آموزش و پرورش، شهردار و نماینده شورای شهر تشکیل یافته که نسبت به شناسایی و واگذاری این فضاها اقدام خواهد شد.
عباس ممقانی با بیان اینکه با اعتبارات فعلی و تزریق اعتبارات قطره چکانی قطعا کارها با کندی پیش خواهد رفت، لذا ضرورت ایجاب می کند اولویت کاری جلسات ستاد بازآفرینی به این سمت حرکت و با تزریق اعتبارات لازم شاهد شتاب بیشتری در کارها باشیم.
شهرستان بناب با جمعیت 126 هزار نفر در فاصله 123 کیلومتری جنوب مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3038/6183 انتشار : رستگار
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.