به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل افتتاح جاده دسترسی روستای آلمالو، طرح مرمت و لایروبی قنات آغجه اوبه، چوپانکره و نبرین و احداث کانال آبرسانی روستاهای مهرآباد و هروان و کانال پیش رباط و شن ریزی را ه دسترسی چهار روستای گل تپه، خانیان، بولالو و نانسا است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر در آیین افتتاح ها این طرح ها گفت: کشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی کم در حاشیه دریاچه ارومیه از مهم ‌ترین راهکارهای تداوم تولید در بخش کشاورزی است.
فرامرز افشانی در خصوص راه ‌های مقابله با بحران کم آبی و عوارض خشکسالی افزود: توسعه‌ کشت متناسب با منابع آب، اصلاح روش‌ های آبیاری و آبرسانی و انتخاب گونه‌ های مناسب و مدیریت مناسب تولید محصولات کشاورزی از جمله راه های مقابله با بحران کم آبی است.
وی افزود: ارائه‌ الگوی کشت و جایگزینی محصولاتی با مصرف آبی بالا با محصولاتی چون بذرک، گندم مادر، کلزا و گیاهان دارویی می ‌تواند ضمن مقابله با کم ‌آبی موجود، کشاورزی منطقه را نیز نجات دهد که در این بین بذرک به دلیل نیاز آبی کم، کشت موفقیت آمیز بویژه در شهرستان عجب شیرکه درحاشیه دریاچه ارومیه و استقبال کشاورزان از جمله محصولات مناسب برای معرفی به عنوان الگوی کشت در آذربایجان شرقی به شمار می رود.
وی با بیان اینکه از 7 هزار هکتار زمین زراعی در شهرستان عجب شیربه منظور کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی یک هزار و 400 هکتار محصولات با مصرف آبی کم از جمله بذرک، کلزا و گیاهان دارویی وگندم مادر جایگزین شده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان عجب شیر گفت: همکاری سازمان جهاد کشاورزی با مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی از برنامه هایی است تا اراضی مناسب برای کشت محصولات کم آب متناسب با شرایط بحران کم آبی در استان را شناسایی و گزینه مناسب برای توسعه و کشت این محصولات را انتخاب کنند.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.