رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری روز سه شنبه در مراسم آغازین کارگاه تخصصی آموزش کارشناسان با اشاره به لزوم ارائه آخرین تکنیک ها و فنون تخصصی در همه رشته های کارشناسی گفت: در دنیای علم و دانش و ارتباطات به روز کردن آموزش ها و تخصص ها بیش از پیش ضروری است.
عباس رنجبر ادامه داد: علاوه بر یادگیری علوم و فنون به روز، استفاده از تجارب پیشکسوتان و اساتید دانشگاه ها نیز بسیار حیاتی است.
وی با اشاره به حضور صاحب نظران و مدرسان در کارگاه آموزشی اظهار کرد: با تشکیل کارگروه های تخصصی آموزشی در همه رشته ها بدنبال نیازسنجی آموزشی هستیم که کمیته آموزش پس از جمع بندی مسئول برپایی این کارگاه های آموزشی است.
یکی از متخصصان و پیشکسوتان کانون کارشناسان آذربایجان شرقی با اشاره به بهینه سازی تهیه گزارش کارشناسی گفت: مطالعه دقیق پرونده های ارسالی از مراکز قضایی، ارتباط با طرفین پرونده و استنباط و کشف حقیقت باید مدنظر همه کارشناسان باشد.
حبیب الله عجمی با بیان اینکه کارشناسان رسمی دادگستری هم امین دستگاه قضایی و هم مورد اعتماد افراد جامعه هستند،افزود: گزارش کارشناسی باید دقیق، بی طرفانه، به موقع ، شفاف و به دور از هر گونه ابهام نوشته شود تا به محاکم قضایی برای کشف حقایق کمک کند.
وی از کارشناسان خواست که در معاینه و بازدید از محل تمام جوانب را در نظر بگیرند و در بررسی اسناد و اطلاعات صبور و دقیق باشند.
استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز نیز شیوه های صحیح گزارش نویسی و رعایت نکات سجاوندی را یادآور شد و گفت: در گزارش های کارشناسی نباید درهم ریختگی و عدم انسجام به چشم بخورد و روان نویسی، درست نویسی و محتوای کارشناسی باید در ارائه گزارش های کارشناسی مدنظر قرار گیرد.
دکتر رنجبر با بررسی حدود 10 گزارش کارشناسی ارائه شده به محاکم قضایی نکات مبهم و اشکالات جزئی و کلی را یادآور شد.
رئیس کمیته آموزش کانون کارشناسان رسمی دادگستری نیز گفت: با توجه به نقش و اهمیت کارشناسان در امر قضاوت استفاده از دانش روز و کشف حقیقت، تشکیل دوره های آموزشی برای کارشناسان جوان و کمک به ارتقای صلاحیت های آنان ضروری است.
تشکیل دوره های بهینه سازی تهیه گزارش کارشناسی و مبانی حقوقی در تهیه گزارش های کارشناسی از جمله اهداف برگزاری کارگاه آموزشی است.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.