به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان ‌شرقی در مراسم بهره برداری نمادین از یکی واحدهای مسکونی تخریب شده روستای چنار این شهرستان در سیل امسال افزود: پس از این حادثه، ساخت 125 واحد مسکونی در این شهرستان آغاز شد که 60 واحد آن تکمیل و دیگر واحدهای در دست ساخت نیز در سریعترین زمان تکمیل و در اختیار مالکان قرار خواهد گرفت.
مجید خدابخش گفت: با وجود سنگلاخی بودن روستای چنار، ساخت واحدهای مسکونی در این روستا سرعت قابل قبولی داشت و بنیاد مسکن در این مدت بیش از 56 میلیارد ریال برای بازسازی این روستا هزینه کرده است.
سیل 25 فروردین امسال در روستای چنار جان 20 تن از اهالی این روستا را گرفت و 15 خانه را در این روستا که در حریم رودخانه قرار داشتند، به طور کامل تخریب کرد.
مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان ‌شرقی نیز در آیین افتتاح واحدهای مسکونی بازسازی شده روستای چنار گفت: حادثه دیدگان روستای چنار برای ساخت خانه های خود 300 میلیون ریال کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت دریافت کرده‌ اند و 150 میلیون ریال نیز از سوی خود آنها هزینه شده است.
حافظ باباپور تأکید کرد: با توجه به صعب العبور بودن روستا، عملیات ساخت و ساز در کمتر از چهار ماه انجام شد که در نوع خود رکورد خوبی محسوب می شود.
بهره برداری از درمانگاه تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) عجب‌ شیر با زیر بنای 750 متر مربع و ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان با زیربنای یک هزار و 500 متر مربع و شبکه خط انتقال فاضلاب شیشوان به طول 9 کیلومتر دیگر طرح های عمرانی بودند که با حضور استاندار به بهره برداری رسید.
استاندار آذربایجان ‌شرقی در جریان سفر به شهرستان عجب شیر با حضور در روستای چنار و مزار 20 جانباخته حادثه سیل، با قرائت فاتحه، یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.
شهرستان عجب شیر با حدود 71 هزار جمعیت در 85 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.