به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز چهارشنبه در همایش بزرگ قرآن کریم در سالن سرباز مراغه افزود: تربیت حافظان، قاریان و فعالان قرآنی به برکت وجود انقلاب و نظام اسلامی محقق شده است.
وی ادامه داد: فعالیت موسسات و نهادهای قرآنی در جهت تربیت نسل آینده قابل تقدیر بوده و پرورش جوانان و نوجوانان حافظ و قاری قرآن در این مسیر افتخاری برای امت اسلامی و جهان اسلام است.
وی با اشاره به تاثیر معنوی تلاوت قرآن کریم اضافه کرد: انس با این کتاب الهی در قالب تلاوت، حفظ، تفسیر و ترجمه، همه گام هایی در مسیر تربیت قرآنی نسل های آینده بوده که باید مورد اهتمام قرار گیرد.
وی با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم در نزد اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گفت: تلاوت قرآن کریم محبوب ترین عمل ها نزد ائمه و حضرت زهرا (س) بوده است.
وی افزود: توجه به مفاهیم قرآنی و انس با آن، از راه های رسیدن به درجات بزرگ الهی در بهشت و موجب زدوده شدن گناهان از انسان در آخرت خواهد شد.
حافظ نوجوان قرآن و نابغه قرآنی کشور نیز در این همایش گفت: قرآن کریم تنها راه نجات بشریت و جامعه اسلامی در برابر جنگ نرم دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب است.
علی امینی افزود: بهترین راه برای تربیت نسل آینده، بهره گیری از آموزه های قرآنی و آموزش قرآن برای نوجوانان و جوانان است.
وی ادامه داد: تلاش برای توسعه فعالیت های قرآنی و ترویج آموزه های آن، در قالب کمک های مردمی و خیران قرآنی، حرکتی مناسب در این راستا بوده و موجب اجر معنوی و به وجود آمدن اثرات مثبت در جامعه خواهد بود.
استاد حوزه های علمیه و مدیرعامل موسسه قرآنی اباصالح المهدی (ع) در این همایش گفت: رسالت این موسسه قرآنی، تربیت حافظان و قاریان قرآنی در سراسر کشور است.
حجت الاسلام امینی افزود: موسسه قرآنی اباصالح با چندین مرکز قرانی در شهرهای مختلف ، از 2 سال پیش تاکنون فعالیت های قرآنی را در مراغه آغاز کرده است.
وی اضافه کرد: این مرکز قرآنی در زمینه ایجاد و راه اندازی کلاس ها و دوره های قرآنی، مهد های قرآنی و مدارس قرآنی فعالیت خواهد کرد و از این رو نیازمند کمک خیران برای توسعه فعالیت های فرهنگی در این شهرستان است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.