حبیب ذوالفقاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شش روز از جستجوی کوهنورد مفقودی تبریزی سپری می شود، افزود: پایش هوایی منطقه با استفاده از بالگرد به منظور جستجوی گودال های انباشته از برف منطقه شروع شده است.
وی اظهار کرد: امروز در ششمین روز جستجوی کوهنورد مفقودی به منظور پایش هوایی ارتفاعات، با توجه به مساعد بودن هوا برای پرواز بالگرد جمعیت هلال احمر به مدت یک ساعت پایش صورت گرفت.
ذوالفقاری گفت: در حال حاضر به رغم نامساعد بودن هوای کوهستان میشو و وجود برف و کولاک شدید، سه تیم زبده و حرفه ای و تخصصی کوهستان متشکل از کوهنوردان ورزیده و نجاتگران هیات کوهنوردی و مسئول تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته کوهستان در حال پایش گودال های انباشته از برف در ارتفاعات صعب العبور میشو هستند.
وی اضافه کرد: روزهای گذشته جهت پایش ارتفاعات دو فقره پهباد و دو پاراگلایدر سوار ایفای نقش نمودند و در عملیات جستجوی امروز نیز بیش از 70 تن از نجاتگران جمعیت هلال احمر و کوهنوردان هیئت کوهنوردی استان حضور دارند.
جمعه گذشته یک نفر از تیم 11 نفره کوهنوردی که به ارتفاعات میشور در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز صعود کرده بودند، راه خود را گم کرد؛ متاسفانه تلاش های برای یافتن این جوان 29 ساله تاکنون بی نتیجه بوده است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.