شهین صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اختلافات خانوادگی با 92 مورد و کودک آزاری با 11 مورد در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی با بیان اینکه یک مورد سالمند آزاری نیز در این مدت گزارش شده، افزود: رسالت بهزیستی به عنوان نهاد حمایتی، ارائه مشاوره و ایجاد زمینه برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در درون خانواده و جامعه است.
صادقی همچنین از ارائه 6 میلیارد تسهیلات اشتغال زایی از سوی بهزیستی شهرستان برای بهبودیافتگان از دام اعتیاد این خبرداد و گفت: این تسهیلات در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، به 47 نفر از معتادان بهبود یافته زیرپوشش این نهاد پرداخت شده است.
وی ادامه داد: ارائه مشاوره اجتماعی به اقشار آسیب پذیر و اسیب دیده در زمینه های مختلف از مهم ترین برنامه های بهزیستی شهرستان است و در همین راستا و از ابتدای سالجاری تاکنون، 92 مورد مشاوره در زمینه اعتیاد، 128 مورد مشاوره در زمینه طلاق و943 مورد مشاوره اجتماعی و عمومی به مددجویان زیرپوشش این سازمان ارائه شده است.
صادقی گفت: پرداخت کمک 450 میلیون ریالی در قالب کمک هزینه آزمایش ژنتیک برای افراد دارای مشکلات مادرزادی در این شهرستان از جمله اقدامات انجام شده برای حمایت از اقشار آسیب پذیر بوده است.
وی با بیان اینکه امسال 794 پرونده طلاق برای مشاوره به واحدهای مشاوره ای بهزیستی این شهرستان ارجاع داده شده است افزود: با تلاش مشاوران این سازمان تاکنون 74 پرونده منجر به سازش زوجین شده و 552 پرونده نیز برای اجرای حکم طلاق به دادگستری ارجاع داده شده است.
هم اکنون حدود 15 هزار نفر از خدمات اجتماعی و حمایتی بهزیستی در مراغه برخوردار هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.