به گزارش ایرنا، سیدشمس الدین مراثی روز سه شنبه در آیین تجلیل از پرستاران این شهرستان اظهار کرد: کاهش هزینه های درمان، توسعه فضای فیزیکی مراکز درمانی، دسترسی آسان و کم هزینه مردم به خدمات درمانی بهداشتی و همچنین تجهیز مراکز درمانی از اهداف مهم دولت در طرح تحول نظام سلامت است که خوشبختانه با استقبال مردم و تحقق اهداف ترسیمی در حال اجراست.
وی همچنین با تبیین اهمیت شغل پرستاری و لزوم توجه به این قشر از فعالان حوزه درمان، افزود: هر گونه خدمت به پرستاران، در واقع خدمت به سلامت جامعه است از این رو باید زحمات، تلاش ها و خدمات مجدانه و دلسوزانه پرستاران را ارج نهاد.
مراثی گفت: تحمل سختی ها و تلاش برای نجات بیماران، تنها بخشی از شغل خطیر پرستاری بوده و اخلاص، بردباری، تعهد، از خودگذشتگی و مهربانی از ویژگی های این شغل است.
وی به ولادت حضرت زینب (س) و نامگذاری این روز به عنوان روز پرستار اشاره کرد و گفت: حضرت زینب با ویژگی های متعالی خود برای همگان اعم از زن و مرد الگو هستند و نامگذاری ولادت این بانوی بزرگ اسلام به عنوان روز پرستار برای جامعه پرستاری مایه مباهات است.
وی با اشاره به حادثه عاشورا و نقش حضرت زینب (س) در این نهضت تاکید کرد: حضرت زینب(س) در سخت‌ ترین شرایط، با روحیه لطیف و مهربان موجب تسکین آلام و دردها و مصیبت ‌های وارده شد و پرستاران باید این روحیات ان حضرت را الگو قرار هند.
بیش از یکصد پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان عجب شیر فعالیت می کنند.
شهرستان عجب شیر با حدود 71 هزار جمعیت در 85 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.