رضا مسعودی فر روز چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی تأثیرگذاری، توسعه و تقویت ارتباط سمن های استان با دستگاه قضائی، افزود: ماده 66 آئین‌ دادرسی کیفری تصریح کرده است سازمان‌های مردم نهادی که اساسنامه آنها درباره حمایت از اطفال و نوجوانان، زنان، اشخاص بیمار و ناتوان جسمی یا ذهنی، محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، بهداشت عمومی و حمایت از حقوق شهروندی است، می ‌توانند نسبت به جرائم ارتکابی در زمینه‌های مزبور پیگیری های لازم را انجام داده، اعلام جرم کنند و در تمام مراحل دادرسی شرکت نمایند.
وی بر لزوم مشارکت های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد و از راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مردمی، مسوم به 'سجام' برای دریافت گزارش های مردمی در این زمینه خبر داد.
مسعودی فر گفت: در آذربایجان شرقی حدود 600 نفر در سامانه 'سجام' ثبت نام کرده اند تا پس از آموزش و ساماندهی در صورت مشاهده اقداماتی که منجر به وقوع جرم (جرایم عمومی) خواهد شد، به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گزارش دهند.
وی بر ارتباط مؤثر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی و سازمان های مردم نهاد با یکدیگر و تشکیل شبکه ارتباطی و استفاده از نظرات مردم در جهت پیشگیری از جرایم عمومی تأکید کرد.
در آذربایجان شرقی بیش از 500 تشکل مردم نهاد وجود دارد که بخش عمده آنها در دولت اول و دوم تدبیر و امید مجوز فعالیت گرفته اند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.