عسل اعظمی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان از نصیحت شنیدن دوری می کنند بهترین راه برای پند و اندرز و آشنا سازی آنان با فرهنگ غنی جامعه و راه و روش صحیح زندگی استفاده از شیوه های جذاب قصه گویی است.
وی اظهار کرد: شرکت در جشنواره قصه گویی اولین تجربه کاری من بوده و خوشحالم که جزو برگزیدگان این جشنواره انتخاب شده ام.
اعظمی با بیان اینکه علاقه مند به ادامه این رشته هنری است، گفت: پدر، مادر، مربیان و دوستانم مرا در این کار راهنمایی و کمک کردند و چیزهای زیادی از آنان در این زمینه یاد گرفتم.
عسل 15 ساله هم اکنون در مقطع تحصیلی دهم مشغول به تحصیل است، کار قصه گویی را از تابستان امسال آغاز و در کنار آن به انجام کارهای هنری و تئاتر علاقه مند است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی نیز گفت: عسل اعظمی عضو نوجوان مجتمع کانون تبریز بوده و جزو 10شرکت کننده برگزیده کشوری بیستمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی است.
هادی یوسف زاده با بیان اینکه سهمیه استان برای شرکت در این جشنواره 2 نفر بود، افزود: این هنرمند با قصه ' صبیر داشی ( سنگ صبور) ' به زبان ترکی از سوی هیات داوران در بخش نوجوان این جشنواره برگزیده شده است.
وی با بیان اینکه قصه گویی در انتقال مفاهیم و آداب و سنن جامعه نقش اساسی ایفا می کند، اظهار کرد: احیا و فرهنگ سازی قصه گویی در جامعه از برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی یادآوری کرد: مرحله نهایی این جشنواره برای مخاطبان قصه‌گویی یکم تا پنجم بهمن ماه برگزار می شود.
یوسف زاده ادامه داد: داوران بخش نوجوان بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پس از بررسی 48 اثر راه یافته به مرحله منطقه‌ای این جشنواره 10 اثر را به عنوان برگزیده و 3 اثر را شایسته تقدیر انتخاب کرده اند.
در دور نخست این مسابقه 3 هزار و 174 اثر به دبیرخانه‌ی بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال شده بود.
بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ایران از یک تا پنجم بهمن با شرکت قصه‌گویان ۳۷ کشور جهان در تهران برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.