به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز چهارشنبه در همایش تبیین قانون و آئین نامه اجرایی قانون توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان افزود: خوشبختانه 1.5 میلیادر دلار از سوی مجلس شورای اسلامی برای رونق مناطق روستایی تصویب شده و سهم استان ها نیز مشخص شده و باید تلاش کنیم این منابع مالی منجر به تولید و اشتغال پایدار شود.
وی با بیان اینکه مهم ترین موضعی که در بحث اشتغال و سرمایه گذاری باید مورد توجه قرار گیرد فروش محصولات است، اظهار کرد: کالا و خدماتی که بازار نداشته باشد سرمایه گذاری در آن مساوی با اتلاف منابع است.
خدابخش اضافه کرد: دانش فنی در دنیا به سرعت در حال تحول است، به طوری که در یک بازه زمانی محصولاتی بودند که بازارهای مناسبی در جهان داشتند ولی اکنون این محصولات به دلیل تغییر و تحولات تکنولوژی دارای بازار نیستند.
وی افزود: باید دقت شود که پیش نیاز پایداری سرمایه گذاری، تطبیق سرمایه گذاران با تکنولوزی های روز جهانی است.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: شرکت ایدم که برند بنز آلمان است زمانی یکی از کارخانه های ارزشمند کشور بود ولی اکنون به دلیل اینکه موتور آن در بازار خریدار ندارد با مشکل مواجه شده است.
وی اظهار کرد: باید کارخانجات و تولید کنندگان خود را با تکنولوژی ها و استانداردهای روز جهانی تطبیق دهند.
خدابخش همچنین با اشاره به اینکه تبریز در سال جاری میلادی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام میزبان گردشگران خارجی است، از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم در خواست کرد: مبلغ 200 میلیارد ریال برای گردشگری روستایی و بوم گردی به این استان اختصاص داده شود.
وی ادامه داد: گردشگری از جمله حوزه های ماندگار است و گردشگری روستایی و بوم گردی به دلیل اینکه هر روستا شرایط خاص خود را دارد مورد توجه گردشگران است.
وی اضافه کرد: هر گردشگر خارجی یک هزار و 350 دلار با خود به کشور می آورد که معادل فروش 22 بشکه نفت خام است و باید تلاش کنیم گردشگران بیشتری را به کشور و استان جذب کنیم.
به گزارش ایرنا، براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 90 حدود 30 درصد از جمعیت سه میلیون و 700 هزار نفری استان آذربایجان شرقی در روستاها زندگی می کنند.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.