به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز چهارشنبه در شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه در تبریز با اشاره به فعالیت کمیته علمی و گروه پایش و برنامه ریزی اظهار کرد: باید نتایج ارزیابی هایی که انجام می شود به صورت کمی ارائه شوند.
وی ادامه داد: ضروری است گزارشات بر اساس اعداد و ارقام بیان شوند تا براساس آن تصمیم گیری شود.
خدابخش اظهار کرد: در 19 دی ماه جاری کارگروه ملی ستاد دریاچه ارومیه در استان آذربایجان غربی برگزار می شود و باید تمام اقداماتی که در آذربایجان شرقی انجام شده به صورت دقیق، شفاف و کمی در این نشست ارائه شود.
وی اضافه کرد: احیای دریاچه ارومیه یک پروژه است که باید برای آن کنترل پروژه تعریف شود در غیر اینصورت دستگاه ها به صورت جزیره ای و جدا از هم خواهند بود.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه یکی از مطالبات اصلی مردم آذربایجان است، گفت: احیای دریاچه ارومیه یکی از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید بوده و اقدامات علمی و عملی بسیاری در این خصوص انجام شده است.
به گزارش ایرنا، دریاچه ارومیه نام دریاچه‌ای در شمال غربی کشورمان است که میان دو استان آذربایجان غربی و استان آذربایجان شرقی قرار گرفته ‌است.
مساحت این دریاچه در تابستان 2015 میلادی حدود شش هزار کیلومتر مربع بود که در ردیف بیست و پنجمین دریاچه بزرگ دنیا از نظر مساحت قرار می‌گرفت. دریاچهٔ ارومیه، بزرگ‌ترین دریاچهٔ داخلی ایران و دومین دریاچهٔ بزرگ آب شور دنیا محسوب می شد.
آب این دریاچه بسیار شور بوده و بیشتر از رودخانه‌های زرینه‌رود، سیمینه‌رود، تلخه رود، گادر، باراندوز، شهرچای، نازلو و زولا تغذیه می‌شود.
دریاچه ارومیه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و در مدت کمی وسعت آن به شدت کاهش یافت، اما نجات دریاچه از بحران مورد تأکید دولت یازدهم و در ادامه آن دولت دوازدهم قرار گرفت و در همین راستا کارگروه ملی نجات با مدیریت معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.