رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از دستگیری افرادی که با به دست آوردن رمز دوم حساب اشخاص اقدام به برداشت اینترنتی به صورت غیر مجاز می کردند خبر داد .


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سرهنگ " محسن محمودی " در جمع خبرنگاران گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان تبریزی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس اقدام به برداشت مبلغ دو میلیارد و 540 میلیون ریال به صورت اینترنتی از حساب بانکی وی کرده اند ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.


وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد، متهمان با در اختیار داشتن اطلاعات و رمز های عبور ،مبالغی را طی چندین مرحله به صورت اینترنتی از حساب بانکی شاکی برداشت کرده اند که پس از انجام تحقیقات پلیسی و تخصصی در نهایت هویت واقعی افراد شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، دستگیر و به پلیس فتا تحویل داده شدند.


وی اظهار کرد: هنگام تحقیق از متهمان آنها ابتدا منکر هرگونه اقدام در زمینه بزه انتسابی خود شدند ولی با مشاهده ادله و مستندات مربوطه راهی جز اقرار نیافتند در این خصوص یکی از متهمان عنوان کرد که با اعتماد کردن به دوستان و سادگی خود اقدام به افتتاح حساب کرده و با ایجاد فروشگاه اینترنتی و تحویل دادن رمز اینترنتی به دیگر متهمان از آنها مبالغی را به صورت ماهیانه دریافت می کرده و آگاهی از فعالیت غیر قانونی آنها نداشته است که پرونده پس از تکمیل جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.


سرهنگ محسن محمودی گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که به هیج عنوان به راحتی به دوستان و سایر افراد اعتماد نکنند چرا که اعتماد در فضای مجازی خساراتی را برای آنها در پی خواهد داشت در ضمن تغییر دوره ای رمز کارت های بانکی ضروری بوده و همچنین SMS بانک خود را فعال نمایید تا متوجه هر نوع تراکنش بانکی شود.


وی بیان کرد: بیشترین دلیل وقوع جرائم فضای مجازی عدم آگاهی است و برای جلوگیری از این رویدادها باید آگاه سازی اجتماعی مناسب ، توجه همشهریان به توصیه های پلیسی و آسیب پذیری فعالان و کنشگران اجتماعی در این فضا می باشد.


رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره های 2188756 ،110 موضوع را به پلیس اطلاع و در صورت هر گونه پیشنهاد و انتقاد با شماره 197 تماس حاصل فرمائید.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.