به دنبال تشدید آلودگی هوای تبریز، مدارس تبریز برای دومین روز متوالی تعطیل اعلام شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، "رحیم شهرتی‌فر"، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وقوع وارونگی هوا و افزایش میزان آلاینده‌ها در طی هفته‌ی اخیر در تبریز، گفت: پس از تشکیل کمیته‌ی اضطرار آلودگی هوا تصمیم به تعطیلی مدارس در روز یکشنبه در تمام مقاطع تحصیلی در تبریز گرفته شد.
وی با اشاره تداوم آلودگی هوا تا روز سه‌شنبه، بیان کرد: از فردا ۲۶ دی ماه طرح زوج و فرد در تبریز به منظور کاهش آلودگی و تردد اجرا خواهد شد؛ به این ترتیب خودروهایی با پلاک زوج در روزهای زوج و خودروهایی با پلاک فرد در روزهای فرد حق تردد در سطح کلانشهر تبریز را دارند.
شهرتی‌فر ادامه داد: همچنین طرح زوج و فرد تا روز سه‌شنبه در محدوده طرح LEZ اجرا می‌شود.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط همچون سازمان صنعت و معدن نیز متعهد شده است تا فعالیت تمامی معادن شن و ماسه در شهرستان تبریز را تا روز سه‌شنبه متوقف کند. همچنین پلیس راهور نیز باید برخورد جدی‌تری با خودروهای سواری و اتوبوس‌های دودزا داشته باشد. تمامی فعالیت‌هایی که منجر به تشدید آلودگی هوا شود باید تا روز سه‌شنبه متوقف شوند.
وی با تاکید بر لزوم همراهی مردم خاطرنشان کرد: مردم و به خصوص کارمندان دولت از فردا (یکشنبه) صبح در حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. 
طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان از روز چهارشنبه با نفوذ سامانه‌ی بارشی از میزان آلودگی‌ هوا کاسته‌ خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.