داوود بهبودی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، نمودار بودجه ای سال 97 منتشر شده در فضای مجازی را که در آن رتبه آذربایجان شرقی هشتم قید شده است، غیرتخصصی دانست و افزود: انواع مختلفی از بودجه ها از جمله بودجه استانی، ملی، جاری و عمرانی داریم و نمودارهای منتشره ترکیبی از این اعداد می باشد و به شکل فنی تهیه نشده است.
وی ادامه داد: شبهه ایجاد شده در خصوص رتبه هشتم آذربایجان شرقی غیرواقعی است و اطلاعات آماری بودجه به زودی ارائه خواهد شد.
بهبودی با اشاره به اینکه پیش بینی دولت در اخذ مالیات از استان در سال آینده نسبت به سال 96 کاهش دارد، گفت: متاسفانه این موضوع از چشم رسانه ها دور مانده و مانوری روی آن انجام نگرفته است.
وی با اشاره به موضوع حذف یارانه، گفت: حذف یارانه ها مد نظر نیست، بلکه هدفمندی یارانه ها مورد نظر است.
بهبودی، فلسفه کلی یارانه ها را هدفمندسازی یارانه ها در کشور عنوان کرد و افزود: از سال 95 اقشار پردرآمد و دهک های 10 و 9 به تدریج حذف شده اند و در گام دوم مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز سه برابر شده است.
وی اظهار کرد: در گام سوم اتفاقی که افتاده است، 40 میلیون نفر در قالب 10 قشر اعم از افراد تحت حمایت بهزیستی، کمیته امداد، بازنشستگان، بیماران خاص و زنان سرپرست خانوار به مجلس شورای اسلامی معرفی شده اند تا یارانه آنها افزایش یابد.
بهبودی اضافه کرد: از 30 میلیون نفری که قرار است یارانه آنها حذف شود، 15 میلیون نفر یارانه نمی گیرند و 15 میلون نفر دیگر نیز حذف خواهند شد.
وی افزود: بحث حذف کلی یارانه ها مطرح نیست، بلکه قرار است یارانه اقشاری که در خط فقر قرار دارند افزایش یابد.
بهبودی، ریشه کنی مطلق فقر را از شعارهای ریس جمهور در انتخابات عنوان کرد و گفت: در لایحه بودجه 97 پیش بینی خط فقر بر اساس مستمری که به کمیته امداد داده می شود، در نظر گرفته شده است.
وی، افزایش حقوق کارمندان را متناسب با تورم عنوان کرد و افزود: هنوز مجلس این موضوع را تصویب نکرده است.
خبرنگار: علی کبیر** تنظیم: مرتضائی**انتشار: عزیزی راد
/3038/7239/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.