به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: بر اساس سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه رژیم غاصب صهیونیستی تا 25 سال آینده وجود نخواهد داشت؛ حرکت ناسنجیده ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت این رژیم، روند اضمحلال این غده سرطانی را سریع تر از هر زمانی خواهد کرد.
وی ادامه داد: طرح 22 ساله انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، طرحی بود که هیچ یک از روسای جمهور آمریکا جرات آن را نداشتند لیکن ترامپ به عنوان شخصیتی دیوانه این طرح را به اجرا در آورده و موجب خشم مسلمانان جهان شده است.
وی اضافه کرد: این اقدام نابخردانه دولت آمریکا، حتی مورد اعتراض و نکوهش دولت های اروپایی نیز قرار گرفته است.
وی گفت: دولت آمریکا با این حرکت، قراردادهای بین المللی را در خصوص حقوق ملت فلسطین از جمله معاهده اسلو را زیر پا گذاشت و آتش خشم ملت های منطقه را برانگیخت.
وی افزود: امت اسلامی و مسلمانان دنیا در برابر این طرح توطئه آمیز ترامپ به خشم آمده و آن را حرکتی در راستای حمایت از رژیم در حال سقوط صهیونیستی می دانند.
خطیب جمعه مراغه همچنین با اشاره به روز جهانی حقوق بشر گفت: مدعیان دروغین و سازمان های مدافع حقوق بشر رسالت خود را در زمینه احقاق حقوق ملت های مظلوم دنیا، به پول و مادیات قدرت ها و مزدوران نظام سلطه فروخته اند.
آیت الله پورمحمدی افزود: ملت های مظلوم عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، افغانستان، میانمار و یمن در سکوت این سازمان های مدعی حقوق بشر متحمل رنج های بسیاری شده اند.
وی اضافه کرد: مدعیان حقوق بشر باید، حقوق واقعی بشریت را در نهج البلاغه و کلام امیر المومنین (ع) جستجو کرده و از آن الهام بگیرند.
به گزارش ایرنا، در پایان نماز جمعه مراغه، شرکت کنندگان، اقدام اخیر دولت آمریکا در انتقال سفارت آن کشور به بیت المقدس را محکوم کردند.
شرکت کنندگان با سرداد شعارهای ' مرگ بر اسرائیل' ، ' مرگ بر آمریکا' و ' القدس لنا' با آرمان های مردم مظلوم فلسطین تجدید میثاق کردند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.