معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: آگاهی، شاخصی برای توسعه‌یافتگی در کشورهای پیشرفته است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی‌فر در همایش تقدیر از فعالان ایدز و سلامت اظهار کرد: آگاهی، نسبت معناداری با توسعه یافتگی دارد و جامعه‌ی آگاه بهترین استفاده را از آزادی خواهد کرد. شهروندان ممکن است از روی ناآگاهی و اطلاعات کم، آسیب‌های جبران ناپذیری را به جامعه وارد کنند.
وی با اشاره به نقش آزادی در افزایش آگاهی مردم افزود: جامعه‌ای که در آن مردم نتوانند پیشنهادات و نظرات خود را به راحتی بیان کنند، آزادی و آگاهی نیز وجود نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: نبود اطلاع رسانی کافی و شفاف نبودن آمارها امنیت روانی مردم را به خطر می‌اندازد. از این رو باید در ارائه‌ی اطلاعات و آگاهی دهی به مردم با دقت بیشتری عمل کردـ 
شهرتی‌فر در ادامه بیان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی جزو سیاست‌های ابلاغی رهبری و دولت تدبیر و امید است و باید توجه بیشتری به آن شود.

وی با اشاره به آمار نگران کننده‌ی گروه‌های پرخطر عنوان کرد: با توجه به مذهبی بودن جامعه‌ی ما، این بیماری شیوع کم‌تری در مشور ما دارد. ولی وجود ۱۶۰ هزار نفر افراد پرخطر در معرض ابتلا به HIV آمار بسیار نگران کننده‌ای است.
وی بیان کرد: در برخی موارد از مسائل دینی نیز سوء تعبیر می‌شود. از این رو مبتلایان به دلیل مسائل فردی و اجتماعی، بیماریشان را از خانواده‌هایشان هم پنهان می‌کنند و این در حالی است که پنهان کردن زمینه‌ی انتقال بیماری به دیگران را فراهم می‌کند.
شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: استفاده از کارشناسان علوم ارتباطات، روانشناسان و جامع‌شناسان می‌تواند گام موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.
همایش تقدیر از فعالان ایدز و سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با حضور مسئولان استانی در مرکز بهداشت آذربایجان شرقی برگزار شدـ
همچنین در پایان این همایش از فعالان ایدز و سلامت استان تقدیر شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.