به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا شاهین روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه افزود: بهره مندی از علوم اسلامی، چراغ راه و موجب هدایت بشریت در مسیر کمال است.
وی ادامه داد: بر اساس آموزه های اسلامی و قرآنی، نظارت بر اعمال و عملکرد در قالب محاسبه رفتار اجتماعی و فرهنگی هر فرد در جامعه می تواند نقش مهمی در پیشگیری از هرگونه خطا و لغزشی داشته باشد.
وی اضافه کرد: اگر در زندگی اجتماعی خود محاسبه گر نبوده و نظارت بر رفتار و اعمال خود نداشته باشیم، دچار خسران و خسارت دنیوی و اخروی خواهیم شد.
رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه نیز در این آیین با اشاره به نقش معارف اسلامی در تربیت فرهنگی نسل آینده گفت: این دانشکده با ترویج علوم قرآنی نقش مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه ایفا می کند.
حجت الاسلام محمد سبحانی با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات موجود این دانشکده در سال های اخیرافزود: با وجود مشکلات، در راستای توسعه عمرانی و کیفی این مرکز آموزش معارف اسلامی تلاش شده است.
وی ادامه داد: تجهیز سالن اجتماعات، خوابگاه های دانشجویی، سایت رایانه ای و کتابخانه، ایجاد سالن غذاخوری، جذب هیئت علمی و نیز توسعه رشته تکمیلی از جمله اقدامات انجام شده در این دانشکده بوده است.
وی اضافه کرد: احداث سالن ورزشی چند منظوره، ایجاد فروشگاه زنجیره ای و سرمایه گذاری در زمینه علوم دانش بنیان از جمله طرح ها و برنامه های در دست اجرای این دانشکده است.
به گزارش ایرنا، در این آیین با حضور مسئولان شهرستانی و استانی حجت الاسلام حمید محمدی راد به عنوان رئیس جدید دانشکده علوم قرآن مراغه معرفی شد.
دانشکده علـوم قرآنی مراغـه، در سال 1373 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون 400 دانشجو در دو رشته کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد در این دانشکده تحصیل می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی
7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.