به گزارش ایرنا، نقی مسکینی روز دوشنبه در جلسه ستاد بحران مراغه افزود: همکاری و همراهی ادارات و نهادهای خدمات رسان در زمان وقوع هرگونه حوادث طبیعی یا غیر مترقبه لازم و ضروری است.
وی ادامه داد: شناسایی نقاط ضعف، جمع آوری اطلاعات و آمار جمعیتی و جغرافیایی از جمله راهکارهای اساسی برای خدمات رسانی بهتر به آحاد مردم در مواقع ضروری و بحرانی بوده و این امر باید در قالب تشکیل کارگروه ویژه در ستاد بحران این شهرستان انجام شود.
وی اضافه کرد: لزوم حفظ آمادگی برای خدمات رسانی با بسیج امکانات و تجهیزات مورد نیاز توسط اعضای ستاد بحران و مدیران ادارات در جهت مقابله با بحران ها و حوادث، حیاتی است.
وی با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر نهادهای خدمات رسان شهری در زمان بحران، گفت: با اداراتی که در زمینه خدمات رسانی و تخصیص امکانات مصوب این ستاد کوتاهی کنند، برخورد قانونی خواهد شد.
رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده ای مراغه نیز در این نشست گفت: با توجه به احتمال بارش برف و وقوع یخبدان در محورهای مواصلاتی در روزهای آینده، بازگشایی راه ها بر اساس اولویت جاده های اصلی و سپس جاده های روستایی خواهد بود.
ناصر حمیدی افزود: با توجه به کندی تردد در محورهای پرتردد در زمان بارش برف و باران، فرهنگ صحیح استفاده از وسایل نقلیه و نیز بکارگیری تجهیزات زمستانی برای پیشگیری از حوادث در این مناطق باید ترویج شود.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه با تاکید بر هماهنگی بیشتر ادارت در زمان وقوع حوادث گفت: ایجاد برنامه جامع و مدون برای به اشتراک گذاشتن آمار و اطلاعات مورد نیاز توسط اعضای ستاد بحران، راهکاری مناسب برای خدمات رسانی بهتر به مردم در این مواقع خواهد بود.
جلیل اسلامی افزود: مدیریت سازمان های مردم نهاد و نهادهای خیریه برای جمع آوری کمک های مردمی در مواقع بحرانی در راستای خدمت رسانی بهتر ضروری است.
سیل و رانش زمین، یخبندان، طوفان و زلزله از مطرح ترین تهدیدها و بلایای طبیعی است که شهرستان های جنوب آذربایجان شرقی با ان روبرو هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.