مدیرعامل گروه آرک، از برگزاری دوره‌ی توانمندسازی حسابداران و مدیران مالی در تاریخ دوازدهم دی ماه سال جاری در تبریز خبر داد.

امیر حسین عسکری طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با اعلام این خبر گفت: با توجه به طرح جامع مالیاتی و تغییرات قانون، این سمینار با موضوع تخصصی تفسیر ارزش افزوده در تبریز برگزار می‌شود. 

وی افزود: هدف کلی این دوره‌ها فراهم‌سازی بستری برای افزایش سطح آگاهی حسابداران و مدیران مالی است تا با ارتباط مستقیم با بالاترین سطوح اجرایی مالیاتی تغییرات قانون را به درستی تفسیر و درک کنند. به همین منظور در پایان همایش، کارگاه پرسش و پاسخ برگزار می‌شود تا شرکت کنندگان بتوانند سوالاتشان را مطرح کرده و پاسخ آن را دریافت کنند. 
وی بیان کرد: برای بهره برداری بهتر و پاسخ به سوالات و ابهامات، یک کانال تلگرامی نیز برای شرکت کنندگان سمینار ایجاد خواهد شد که سوالاتشان را در زمینه‌ی موضوع ارزش افزوده مطرح کرده و پاسخ آن را دریافت کنند.

طباطبایی گفت: این دوره‌ها توسط یاس سیستم (نرم افزار یکپارچه‌ی مالی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط) برگزار می‌شود. از آن جایی که عدم آگاهی و تسلط به موضوعات از سوی مدیران مالی و حسابداران شرکت‌ها در برخی موارد، زیان‌های مالی و اعتباری فراوانی را برای شرکت‌ها در پی دارد، به همین منظور تصمیم گرفتیم به جای برگزاری دوره‌های پراکنده، سلسله سمینار‌های آموزشی با هدف افزایش توانمندی برگزار کنیم.

وی با اشاره به سخنرانان سمینار گفت: طبق مکاتبات انجام شده با امور مالیاتی آذربایجان شرقی، سخنرانان از عالی ترین سطوح کاربردی ارزش افزوده معرفی شدند. "محمدرضا بابایی اسکویی"، معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی و "غلامعلی چراغی"، رئیس امور حسابرسی مالیاتی و ارزش افزوده‌ی استان سخنرانان اصلی این همایش هستند.


وی ادامه داد: این دوره‌ها در سطح کشوری برگزار می‌شود که تا کنون دو دوره با موضوع ارزش افزوده در استان یزد برگزار شده است و پنج دوره نیز با عناوین "ارزش افزوده"، "حسابداری مالیاتی"، "حسابداری مدیریت"، "بیمه و قانون کار" و "صورت‌های اساسی مالی" در تهران برنامه ریزی شده و در مرحله‌ی ثبت‌نام هستند.


تاکید کرد: ما تجربه‌ی حضور و تشکیل سمینار در استان صنعتی و بزرگ آذربایجان شرقی را داشته‌ایم و در آن دوره‌ها هم اساتید مجربی سخنرانی کرده‌اند. اما این دوره اولین دوره‌ای است که به طور ابتکاری توسط سیستم یاس و با حضور مسئولان مستقیم امور مالیاتی برگزار می شود. استقبال بسیار خوبی از این دوره به عمل آمده است و پیش‌بینی می‌شود تعداد بیشتری در روزهای آتی ثبت نام کنند و از این رو محل دقیق سمینار هنوز به مشخص نیست.


وی در ادامه با تاکید بر لزوم یادگیری پیوسته گفت: در برخی موارد ممکن است اشتباه و خطای فردی ما موجب زیان دیگران، ایجاد سوء سابقه‌ی مالی و مالیاتی شود. بیشتر هزینه‌های مالیاتی ناشی از عدم تسلط کافی به قوانین و اصلاحیه‌ها است و درصد بالایی از وجوه پرداختی مالیاتی، مربوط به اشتباهات عملی و یا کمبود تسلط به قوانین است که موجب پرداخت مالیات نابجا و جرائم سنگین می‌شود.


مدیرعامل گروه آرک خاطرنشان کرد: شرکت در چنین دوره‌هایی و بهره‌مندی از نکات علمی و آموزشی مطرح شده توسط اساتید برتر این حرفه می‌تواند زمینه‌ی صرفه جویی در پرداخت و کاهش خطاهای مالیاتی را فراهم کند.


وی در ادامه با تاکید بر یادگیری پیوسته گفت: در برخی موارد ممکن است اشتباه و خطای فردی ما موجب زیان دیگران، ایجاد سوء سابقه‌ی مالی و مالیاتی شود. بیشتر هزینه‌های مالیاتی ناشی از عدم تسلط کافی به قوانین و اصلاحیه‌ها است و درصد بالایی از وجوه پرداختی مالیاتی، مربوط به اشتباهات عملی و یا کمبود تسلط به قوانین است که موجب پرداخت مالیات نابجا و جرائم سنگین می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: شرکت در چنین دوره‌هایی و بهره‌مندی از نکات علمی و آموزشی مطرح شده توسط اساتید برتر این حرفه می‌تواند زمینه‌ی صرفه جویی در پرداخت و کاهش خطاهای مالیاتی را فراهم کند.
طباطبایی یادآور شد: علاقمکند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سمینار به وبسایت www.yassystem.com/events  مراجعه کنند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.