رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسین برق و الکترونیک آذربایجان‌شرقی از احداث برج‌های الکترونیک در شهرک صنعتی سهند آذران خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدعلی سلطانی در همایش الکترونیک خودرو در تبریز با اشاره به این‌‎که انجمن برق و الکترونیک آذربایجان شرقی یکی از تشکل‌های خانه صنعت و معدن استان است، گفت: به دلیل رشد برق و الکترونیک در استان، واحدهای تولیدی تصمیم گرفتند که در سال 86 زمینی به وسعت 15 هکتار خریداری و پس از تاسیس شهرک صنعتی سهندآذران مجوزهای لازم دریافت شود  و امروزه اکثر اعضای انجمن همگن برق، از صاحبان زمین در این شهرک هستند.
وی تاکید کرد:  نزدیکی به خطوط ارتباطی هم‌چون همجواری با ایستگاه راه‌آهن سریع‌السیر تبریز- میانه، فاصله‌ی 500 متری تا آزاد راه تبریز – زنجان و فاصله 750 متری تا جاده تبریز – میانه از جمله مزیت‌های شهرک صنعتی فناوری برق و الکترونیک سهند آذران است که این شهرک به عنوان شهرک خصوصی برتر کشور نیز انتخاب شده است.
وی با بیان این‌که احداث برج‌های الکترونیک و نرم‌افزار در این شهرک از اهمیت زیادی برخوردار است، یادآور شد: این برج‌ها در زمینی به وسعت چهار هزار و 600 متر مربع احداث می‌شود که از تمام طبقات آن ارتفاعات سهند قابل مشاهده است.
سلطانی ادامه داد: برج‌ها هرکدام در 10 طبقه و هر طبقه هزار مترمربع هستند و طوری طراحی شده‌اند که از 75 تا هزار متر مربع در هر طبقه بر اساس درخواست افراد قابل واگذاری است.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به احداث مرکز رشد در این شهرک، بیان کرد: به منظور کمک به رشد این صنعت و حمایت از طرح‌های نوآورانه، اقدامات لازم برای ایجاد مرکز تحقیقات فناوری پیشرفته برق، الکترونیک و رایانه و هم‌چنین مرکز رشد صنایع برق و الکترونیک استان در کنار دیگر واحدهای خدماتی و تجاری انجام شده است‌ و در حال پیگیری برای گرفتن مجوز هستیم.
وی در پایان تاکید کرد: قدرت تولیدات الکترونیک در آذربایجان‌شرقی بالاست به طوریکه می‌توان این منطقه را به یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه‌ی صنعت برق الکترونیک تبدیل کرد. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.