محمد محمدپور، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت روز کتاب و کتاب خوانی افزود: این کتاب ها در نیمه اول امسال با عنوان و موضوع‌های متنوع از سوی این اداره کل برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی،‌ مدارس،‌ ادارات، دانشگاه ها و‌ مساجد اهدا شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال کتاب به مراکز فرهنگی استان اهدا شده بود، اظهارکرد: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه حرکتی ارزشمند و مقدس بوده و اهدای کتاب نیز در این راستا انجام می‌ شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی یادآوری کرد: اهدای کتاب به مراکز فرهنگی استان از شیوه های درگیر کردن افکار عمومی جامعه با مقوله کتاب و کتابخوانی است و روشی برای تامین منابع و غنی ساختن کتابخانه ها به شمار می رود.
محمدپور با اشاره به برنامه های هفته‌ کتاب و کتابخوانی ادامه داد: بازدید از کتابفروشی‌های سطح شهر و انتشاراتی‌ها، دیدار و گفت و گو با نویسندگان و ناشران و تجلیل از موسسه های فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه های این هفته است.
وی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کتاب در تبریز و شهرستان ها، مسابقه کتابخوانی، مراسم جشن کتاب و اختتامیه جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در تبریز و شهرستان ها،‌ رونمایی از آثار چاپ شده در سال ٩٦ و تجلیل از نویسندگان با همکاری انجمن ادبی در تبریز و شهرستان ها از دیگر برنامه های این هفته است.
هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران از 20 تا 26 آبان‌ برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: پرویز انصاری
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.