به گزارش ایرنا، علی شکرزاده روز یکشنبه در حاشیه جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان در گفت و گو با ایرنا به پیشگیری های وضعی برای کاهش تصادفات جاده ای اشاره کرد و نصب دوربین نظارتی پلیس در جاده های مواصلاتی به خصوص جاده تبریز-هریس -اهر را برای پیشگیری از تصادفات الزامی دانست.
وی خواستار اقدامات لازم از طرف اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای و هماهنگی با راهنمایی و رانندگی شهرستان و پلیس راه اهر - تبریز نسبت به نصب علائم و خط کشی جاده‌ها و راه های مواصلاتی شد.
شکرزاده گفت: علت 70درصد از تصادفات رانندگی عامل انسانی است و لازم است در هنگام صدور پروانه رانندگی، متقاضیان پروانه از نظر روان شناختی نیز بررسی شوند.
وی اضافه کرد: راهنمایی و رانندگی شهرستان باید در کنترل موتورسیکلت سواران فاقد گواهینامه، کلاه ایمنی و پلاک انتظامی اهتمام بیشتری داشته باشد.
فرماندار هریس نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از 22 نفر کشته و 460 نفر مصدوم محورهای مواصلاتی اصلی این شهرستان طی هفت ماه گذشته، خواستار مشارکت شرکت های بیمه ای کشور جهت تکمیل و اتمام بزرگراه تبریز-هریس-اهر شد.
صابر تقویمی افزود: اگر شرکت های بیمه ای شخص ثالث در این امر ما را یاری کنند مسلما' سود اتمام این جاده که به جاده مرگ مشهور شده است به نفع این شرکت ها و ادارات بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان، به دلیل کاهش هزینه های ارایه خدمات به مصدومین و معلولین، خواهد بود.
وی همچنین خواستار افزایش دوربین های کنترل سرعت در محور خواجه تا سه راهی ینگجه جهت ثبت تخلفات سرعت به منظور مدیریت ترافیک این محور شد.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در فاصله 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: محمد طلوعیان** تنظیم: مرتضائی**انتشار: عزیزی راد
/3038/7227/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.