به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم روز یکشنبه در آئین تشییع شهید مدافع حرم 'وحید فرهنگی والا' در تبریز اظهارکرد: بقای انقلاب و امنیت و پیشرفت کشور مرهون خون این شهدا و صبر و استقامت خانواده آنان است.
وی با بیان اینکه خداوند از مومنان جان و مالشان را به بهای بهشت خریداری کرده است، اظهارکرد: مومنانی که در راه خدا تلاش کرده و جان خود را تقدیم می‌کنند نزد باری تعالی عزتمند می‌شوند.
وی با بیان اینکه شهید وحید فرهنگی شهید ولایت است، گفت: شهادت این شهید بزرگوار را به امام شهدا، مقام معظم رهبری، مردم غیور و خانواده صبور، فداکار و حسینی شهید تبریک و تسلیت عرض می‌گویم.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بر اساس فرموده حضرت علی(ع) ' شهادت پایان دادن به فروغ زندگی در کمال آزادی و آگاهی جهت رسیدن به هدف والاتر از زندگی طبیعی دنیاست'، اظهارکرد: در واقع شهادت عبارت از سوختن و شعله‌ور شدن در آتش عشق الهی برای ایجاد زمینه حکومت اسلامی در جهان است .
وی با تاکید بر اینکه بدون تردید فرهنگ شهادت‌طلبی و علاقه جوانان به شهادت برگرفته از فرهنگ عاشوراست، گفت: خدا را شاکریم که همه نعمت‌ها و مهم‌تر از همه نعمت دین و ولایت به برکت عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) نصیب ملت ما شده است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرهنگ شهادت را در دوران معاصر زنده کرد، اظهارکرد: بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری بی‌بدیل خود، اسلام اصیل و ناب را در دنیا احیا کرد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان علیه ملت مسلمان ایران هجوم آورده و همه داشته‌های ما را مورد تاخت و تاز قرار داده اند، گفت: جوانان این مرز و بوم برای دفاع از کیان اسلامی مردانه ایستاده و با خون خود نهال انقلاب و اسلام را آبیاری می کنند.
حجت الاسلام آل‌هاشم اظهارکرد: در سایه رهبری حکیم و امام‌گونه حضرت آیت الله خامنه ای و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان به ویژه شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم، موقعیت ایران در منطقه و جهان اسلام بسیار ممتاز شده است.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، مقابله جمهوری اسلامی در برابر سیاست‌های دشمنان در منطقه را عامل اصلی شکست سیاست ‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: عزت و عظمت مردم قهرمان ایران بیش از هر عاملی مدیون ایثارگری رزمندگان اسلام است.
وی با بیان اینکه شهدا درس ولایت و ولایت‌مداری را به ما آموختند و ما هم حرکت در مسیر انقلاب را از شهدا یاد گرفته‌ایم، تاکیدکرد: در زمان حاضر وظیفه ما حفظ فرهنگ شهادت‌طلبی است که می‌تواند دین و کشور را از گزند دشمنان حفظ کند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمنان امروز اسلام تمام توان خود در جهت زدودن فرهنگ شهدا گذاشته‌ و با ایجاد جنگ نرم برای نابودی فرهنگ شهادت تلاش می‌کنند؛ گفت: حفط ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی نیازمند تمسک به ولایت است.
وی با اشاره به اینکه وظیفه ما در شرایط کنونی ادامه راه شهدا و استقامت در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان است، گفت: با پیروی محض از مقام معظم رهبری آسیبی به کشور نمی رسد.
حجت الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه شهدای مدافع حرم با بصیرت این راه را انتخاب کردند، گفت: وظیفه هنرمندان زنده نگه داشتن یاد شهدا و تبیین ایثارگری هاست.
وحید فرهنگی از دیار غیورمردان تبریزی است که روز دوشنبه در منطقه ادلب سوریه بر اثر انفجار مین زخمی شد و ظهر سه‌‌شنبه در آستانه‌‌ فرا رسیدن اربعین حسینی در بیمارستان بقیه‌‌الله تهران به دیار باقی شتافت.
وی متولد 1370 و دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بود.
پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای تبریز به خاک سپرده شد.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.