آیین تکریم و معارفه‌ی «معاونان درمان و آموزشی» دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، "سعید اصلان آبادی"، معاون آموزشی سابق دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این آیین با اشاره به اقدامات انجام شده طی چهار سال اخیر اظهار کرد: وزارت‌خانه اهتمام زیادی در توسعه‌ی آموزش پزشکی و تحول در نظام آموزشی داشت و تعداد مکاتبات و اقدامات نیز نشانگر این مهم است.

وی افزود: کسب رتبه‌ی چهارم کشوری در رتبه بندی راد، اعتبار بخشی آموزشی به بیمارستان‌ها و انجام ماموریت‌های 12 گانه بسته‌های تحول وزارت خانه، افزایش تعداد هیات علمی و کسب رتبه‌های اول تا سوم در تمامی المپیادها از جمله اقدامات معاونت آموزشی دانشگاه در طول چهار سال اخیر بوده است.
وی گفت: توسعه‌ی دانش ترافیک، دانش روانشناسی، روانپزشکی و زیست محیطی چهار ماموریتی هستند که علاوه بر بسته‌های 12 گانه انجام شد و نتایج مثبتی را بر جای گذاشت.
"علی تقی زادیه"، معاون درمانی سابق دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات معاونت درمان گفت: دوره ی معاونت بنده همزمان با شروع طرح تحول نظام سلامت شروع شد و در طول 42 ماه گذشته ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی از 67 به 77 درصد رسیده و میزان تخت در بیمارستان‌های دانشگاه نیز به 1500 تخت افزایش یافته است.
وی افزود: به برکت طرح تحول سلامت، حدود یک و نیم میلیون نفر در بیمارستان های دانشگاهی ما بستری شده‌اند و مردم به خاطر تامین هزینه‌های بیمارستانی به هیچ مرجعی مراجعه نکرده و پرداختی مردم به زیر 8 درصد رسیده است.
وی تاکید کرد: درصد سزارین‌ها کاهش هشت درصدی داشته که این نیز ناشی از ایجاد بلوک‌های زایمانی است؛ همچنین با توجه به احداث بخش دیالیز و افزایش تخت، دیگر کسی منتظر دریافت خدمات دیالیز نمی‌ماند.
تقی زادیه با اشاره به این که تعدادی تخت‌های روانپزشکی در تبریز و برخی شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی شده است، بیان کرد: تخت‌های روانپزشکی از 510 تخت به 640 افزایش یافته است و با خیال راحت می‌توان این بیماران را جدا از بیمارستان‌های جنرال بستری کرد.
وی با بیان این که پیشرفت زیادی در پیوند اعضا داشته‌ایم، گفت: میزان پیوند از مرگ مغزی به 28 مورد در سال‌جاری رسیده  و 16 مورد پیوند مغز استخوان نیز انجام شده است.
وی در ادامه بیان کرد: در زمینه‌ی هتلینگ، بالغ بر 400 هزار مترمربع فضا بازسازی شده و حدود 150 میلیارد تومان نیز برای تجهیزات پزشکی هزینه شده است.
تقی زادیه خاطرنشان کرد: تقریبا تمامی اورژانس‌های دانشگاهی بازسازی شده‌اند و برخی اقدامات مانند تاسیس بانک شیر مادر بیمارستان الزهرا، احداث ساختمان پیوند، دیالیز وکلینیک دندانپزشکی و مرکز نگه‌داری معتادان متجاهر ماده 16 با همکاری استانداری از جمله اقدامات منحصر به فرد در کشور و خاورمیانه به شمار می آیند.
در مراسم تکریم و معارفه‌ی معاونان آموزشی و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آمفی تئاتر دانشکده‌ی جدید داروسازی، "دکتر حجت پورفتحی" به عنوان معاون درمان دانشگاه معرفی و از زحمات "علی تقی زادیه" قدردانی شد.
همچنین در این مراسم "علی تقی زادیه" به عنوان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز معرفی و از زحمات "سعید اصلان آبادی" تقدیر شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.