رضا مسعودی فر روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برای اعلام نیاز دستگاه های اجرایی و مؤسسات عمومی استان در خصوص آیین نامه اجرایی ماده 79 قانون مجازات اسلامی، افزود: خدمات عمومی رایگان یکی از مجازات های جامعه مدار و جایگزین حبس است که در اجرای سیاست حبس زدایی در ماده 64 قانون مجازات اسلامی پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: به موجب این ماده، حکم انجام خدمات عمومی رایگان در صورت گذشت شاکی و وجود جهات تخفیف، با ملاحظه نوع جرم و کیفیت آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع و احوال، تعیین و اجرا می شود.
مسعودی فر، امور آموزشی، بهداشتی و درمانی، فنی و حرفه ای، کارگری و کشاورزی، دامداری، جنگلداری و مرتع داری را از جمله خدمات عمومی رایگان برشمرد و ادامه داد: دادگاه صادر کننده رأی با رضایت محکوم و با توجه به نوع جرم، صلاحیت علمی و اخلاقی، شخصیت، تخصص، مهارت، تجربیات و سن محکوم، نوع، مدت و ساعات خدمت عمومی رایگان را تعیین خواهد کرد.
وی، کاهش جمعیت کیفری زندان ها را عمده هدف اجرای مجازات های جایگزین حبس اعلام و اظهار کرد: نهادهای پذیرنده متقاضی به کارگیری محکومان در هر حوزه قضایی مکلفند ظرفیت پذیرش و نوع خدمت مورد نیاز خود را به مقامات مربوطه ارایه دهند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مقرر شد دستگاه های اجرایی و موسسات عمومی استان جداکثر تا 10 روز آینده ظرفیت پذیرش و نوع خدمت مورد نیاز خود را اعلام کنند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.