امیر روحی ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه نمایندگی کنسولگری عراق در تبریز مستقر است، گفت: امکان ثبت نام تا 6روز پیش از اربعین ( 12 آبان ) وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه مرز خسروی بسته است و زایران حرم حسینی از طریق مرزهای مهران و شلمچه امکان ورود به خاک عراق را دارند، از مشتاقان سفر کربلا خواست هر چه زودتر نسبت به ثبت نام و اخذ ویزا اقدام کرده و اخذ ویزا را به روزهای پایانی موکول نکنند.
روح ملکی همچنین با اشاره به فعالیت 139 شرکت زیارتی به عنوان کارگزار سفر اربعین در استان، از متقاضیان زیارت اربعین خواست از مراجعه به شرکت های غیرمجاز برای تهیه ویزا و بلیط خودداری کنند.
اسماعیل بابایی راغب سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان شرقی هم به ایرنا گفت: زایران اربعین حسینی که به صورت غیرمجاز، بدون ویزا و گذرنامه وارد کشور عراق شوند با 6 ماه حبس تعزیزی مواجه خواهند شد.
اربعین حسینی روز ۲۰ صفر و چهلمین روز واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) است. این روز در تقویم ایران تعطیل رسمی است و مردم در این روز مراسم های عزاداری برگزار می‌کنند و راهپیمایی شیعیان به سوی کربلا، به یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین مراسم عزاداری شیعیان جهان، تبدیل شده و در زمره بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان قرار گرفته است.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.