نماینده ی مردم تبریز، اسکو و آذرشهر معتقد است منافع شخصی، سیستم کشور ما را آلوده کرده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، احمد علیرضابیگی بعد از این‌که مناظره‌اش با پزشکیان لغو شد، در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز گفت: پس از حادثه‌ی قطار تبریز - مشهد، 85 نماینده مجلس درخواست استیضاح وزیر راه را داشتند، اما این استیضاح به دلیل برخی لابی‌ها منجر به نتیجه مثبت نشد.
وی افزود: مقاومت‌های داخل مجلس نیز در این میان بی تاثیر نبود و هیئت رئیسه موضوع را به کمیسیون عمران مجلس سپرد و در اولین جلسه وزیر نیامد و معاونان شرکت کردند، گفتند وزیر در جریان دعوت نبوده است! قصور و تقصیر متوجه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: به عنوان عضو کمیسیون تحقیق مجلس در حادثه‌ی قطار تبریز - مشهد می گویم فروشنده و خریدار سامانه‌ی ATC یک نفر بوده است و این سامانه در طول شش ماه گذشته حدود چهار هزار بار خرابی داشته است. همین روند در یک وزارت دیگر هم وجود دارد.
وی با مقایسه‌ی جان باختگان قطار تبریز - مشهد و حادثه‌ی پلاسکو، گفت: همه‌ی جانباختگان هر دو حادثه هموطنان ما بودند. ولی برخورد دوگانه نسبت به جان باختگان قطار تبریز- مشهد ما را آزرد و این در حالی بود که در حادثه ی پلاسکو عزای ملی اعلام شد. جانباختگان ما چه فرقی با آنان داشتند!
وی با بیان این‌که ما به عنوان نماینده‌ی مردم باید مطالبات خود را مطرح کنیم، گفت: بزرگراه تبریز - بازرگان، راه سهند - تبریز، قطار تبریز - میانه و مسیر تبریز - اهر از جمله مطالبات نمایندگان بر اساس وعده‌های وزیر راه هستند.
علیرضابیگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که دولت حق ورود به بنگاه‌های اقتصادی و خرید و فروش را ندارد، گفت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی دولت اجازه‌ی خرید و فروش را ندارد و خرید 111 هواپیما توسط دولت بار سنگینی از هزینه را برای مردم و شرکت‌های هواپیمایی تحمیل کرد. خرید و فروش هواپیما وظیفه‌ی شرکت‌های هواپیمایی و بخش خصوصی است نه دولتی.
نماینده‌ی مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ی مسکن مهر در دولت نهم و دهم گفت: هدف از ساخت مسکن مهر این بود که جوانان دارای سقفی باشند و اجرای این طرح سبب تحریک اقتصادی کشور و فعالیت کارخانجات مصالح ساختمانی و اشتغال زایی شد و مسکن مهری افتتاح نشده که زیرساخت آن فراهم نشده باشد. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.