احد حسینی روز جمعه با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه کتاب تبریز تسهیلات اشتغال زایی اختصاص یافته برای سال جاری را با توجه به برنامه اشتغال زایی 970 هزار نفری در کشور قابل توجه دانست .
وی با اشاره به اینکه 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید در کشور اختصاص یافته است، سهم استان آذربایجان شرقی را 8 هزار و 800 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی همچنین گفت: سهم استان از 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات نوسازی صنایع 4 هزار و 400 میلیارد ریال است.
حسینی با اشاره به اینکه دولت 200 هزار میلیارد رییال هم برای اشتغال فراگیر در قااب 10 طرح از جمله طرح تکاپو، مهارت آموزی و کارورزی اختصاص داده است، گفت: سهم استان از این تسهیلات 8 هزار و 300 میلیارد ریال است.
وی با یادآوری اینکه در دولت های نهم و دهم در قالب طرح بنگاه های زود بازده با وجود درآمدهای قابل توجه نفتی 17 هزار میلیارد ریال برای 8 سال به استان آذربایجان شرقی اختصاص یافت، تسهیلات اشتغال زایی 22 هزار میلیارد ریالی امسال را برای استان بی سابقه دانست .
حسینی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال زایی سال جاری ابلاغ شده است، اظهارکرد: این تسهیلات با کارمزد 9 تا 12 درصد پرداخت می شود.
وی همچنین از اختصاص 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی روستایی خبرداد و گفت: متقاضیان اجرای طرح های تولیدی در روستاها می توانند از این تسهیلات با نرخ سود 6 درصد استفاده کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی فرصت شغلی ایجاد شده در استان در 6 ماهه امسال را 18 هزار فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: با توجه به تسهیلات اختصاص یافته انتظار می رود در 6 ماهه دوم شاهد ایجاد فرصت های شغلی بیشتری باشیم.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.