به گزارش ایرنا، تقی کرمی روز سه شنبه در جشن سیب بخش کندوان میانه در روستای ایشلق گفت: این تسهیلات از طریق بانک کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه از سال 82 نهاد دهیاری در روستاها تشکیل شده و تا به امروز در استان آذربایجان شرقی مبلغ 4 هزار و 800 میلیارد ریال به حساب دهیاری ها واریز شده است، گفت: بیش از 3 هزارو 600میلیارد ریال آن مربوط به دولت تدبیر و امید است.
کرمی دهیاران را خالص ترین خدمتگزاران مردم در روستاها عنوان کرد و گفت: دهیاران همواره در دسترس مردم بوده و با کمترین حقوق آماده خدمت رسانی هستند.
وی با اشاره به اینکه در گذشته اعتبارات دولتی فقط به حساب روستاهایی واریز می شد که دارای دهیاری بودند، گفت: به تازگی مجوزی صادر شد که از محل آلایندگی و ارزش افزوده مبالغی به حساب روستاهای فاقد دهیاری واریز می شود.
کرمی اعلام کرد: تا به امروز به حساب شهرستان میانه مبلغ 810 میلیون ریال به منظور اجرای طرح های عمرانی در روستاها واریز شده است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان ثبت جشن شکرانه برداشت سیب در تقویم بخش کندوان را خواستار شد و گفت: با اطلاع رسانی مناسب باید زمینه برای تعامل بین تولید کننده و بازار مصرف فراهم شود.
وی با اعلام اینکه در سالجاری بیش از١٥٠جشنواره در حوزه های مختلف در استان برگزار شده و یا در برنامه است، خاطرنشان کرد: یکی از جهت گیری های دولت خرید محصولات کشاورزی با قیمت بالاتر از ارزش جهانی و با پرداخت یارانه غیر مستقیم است.
کرمی بر استفاده از شیوه های نوین کاشت و کشاورزی در روستاها تاکید کرد و افزود: نبود سردخانه به میزان کافی و سامانه ضد تگرگ از مشکلات اساسی در شهرستان میانه است که برای حل این مشکل آماده ارائه تسهیلات با نرخ مناسب هستیم.
شهرستان میانه با وسعت 5595 کیلومتر مربع (12.3 درصد مساحت استان و بزرگترین شهرستان استان) در 165 کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان سراب، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان‌های بستان‌آباد، هشترود و چاراویماق و از سمت جنوب با استان زنجان هم‌مرز است.
این شهرستان دارای 4 بخش مرکزی، کندوان ، ترکمانچای و کاغذکنان است.
خبرنگار: غلامی ** انتشار: رستگار
7231/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.