وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه قدمت دانشگاه در ایران  برابر با تاریخ آمریکا است، افزود: دانشگاه ربع رشیدی تبریز قرن ها قبل به فکر تعلیم و تربیت دانشجویان بود و انتظار می رود آذربایجان قهرمان در حوزه ی آموزش و ادبیات همواره پیشتاز شود.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سید حسن قاضی زاده هاشم زاده در آیین افتتاح پروژه های درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه دانشگاه نقش زیادی در تحولات یک جامعه بر عهده داشته و این موضوع در مورد کشور ما نیز صدق می کند، اظهار کرد: برای پیشرفت کشورها، باید حوزه و دانشگاه در عمل با یکدیگر وحدت داشته باشند و البته در کشور ما نیز حوزه و دانشگاه همواره کنار هم هستند.
 
وی افزود:  پیشرفت کشور ما در گرو باورهایمان است،  همانطور که امام خمینی (ره) مردم را بر باور "توانستن" رساندند و رژیم پهلوی را با لطف خدا و همت مردم در هم شکستند.
 
وی با اشاره به اینکه دوران پهلوی، دوران بسیار سختی بود، خاطرنشان کرد:  در آن دوران هیچ امکانات و تجهیزاتی در اختیار حوزه و دانشگاه نبود و شرایط فعلی ما با آن دوران قابل قیاس نیست، ولی با وحدت و همدلی و یکی شدن حوزه و دانشگاه  توانستیم مبارزه کنیم و تعداد زیادی از دانشجویان در آن دوران شهید شدند و به عنوان قهرمانان سرافراز کشور جان خود را نثار میهن اسلامی کردند به عنوان مثال می توان از این دانشجویان، شهید مهدی باکری وصدها باکری دیگر از دانشگاه ها را نام برد که در دوران دفاع مقدس، مدیریت جنگ را بر عهده داشتند.
 
قاضی زده هاشمی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه ی ساخت و ساز و توسعه زیر بناهای آموزش و پژوهش انجام شده است، اظهار کرد:  دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه ی پژوهش با ارتقای ۲۰رتبه در سطح کشور کم نظیر بوده و این بیانگر مدیریت صحیح دانشگاه است و از آقای دکتر صومی بابت پشتکار و همت زیاد تشکر می کنم.
 
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از دانشگاه های مهم کشور است، افزود: از تمامی افرادی که بدون حاشیه در این دانشگاه فعالیت می کنند، قدردانی می کنم و از خداوند متعال خواستار پاداش و ثواب معنوی برای این عزیزان هستم، چرا که در جهت رضایت مردم همواره تلاش می کنند و ارزش کار این افراد با  پاداش مادی قابل جبران نیست.
 
وزیر بهداشت افزود: امروز نیز افتخار داشتیم همراه آقای جهانگیری، چندین پروژه مهم علوم پزشکی را در استان افتتاح کنیم و از تمامی خیران و کسانی که در این راستا تلاش کرده اند،  قدردانی می کنم.
 
وی تاکید کرد: خداوند توفیق  بزرگی به  افرادی که در گروه پزشکی هستند، نصیب کرده چرا که می توانند از خود بگذرند و به فکر سلامتی مردم باشند و معتقدم با باور به خدا می توان در این زمینه الگویی نمونه برای دیگران شوند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.