استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه، ضروری است مردم نسبت به این مهم حساس شوند.

 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در همایش تجلیل از واحدهای نمونه و برگزیده استاندارد استان، اظهار کرد: در موضوع استاندارد بحث فرهنگی حائز اهمیت است؛ گرچه وظیفه سازمان ملی استاندارد فرهنگی نیست، ولی ضروری است همگی مردم را نسبت به مقوله ی استاندارد حساس کنیم، چرا که اگر مردم در این زمینه حساس شوند، گامی بزرگ در گسترش فرهنگ استاندارد برداشته می شود.

 وی با اشاره به شوک چند برابر شدن قیمت دلار در نیمه ی دوم سال 91، افزود: از صاحبان صنایع استان که با درایت و مدیریت صحیح توانستند اکثر واحد های تولیدی را سر پا نگه دارند، قدردانی می کنم.


 استاندار آذربایجان شرقی افزود: در حوزه ی استاندارد صنعتی، واحدهای تولیدی زیادی در استان، موضوع استاندارد را رعایت کرده اند و یکی ازشاخص های این رعایت، صادرات یک میلیارد و 800 میلیون دلاری از استان به خارج از کشور است.


 وی تاکید کرد: بی شک هر شرکتی که بتواند به خارج از کشور محصولی صادر کند، تولیداتش از استانداردهای جهانی بهره مند است.


 خدابخش با اشاره به نقش استاندارد در عرصه ی خدمات، گفت: باید در استان به جهتی پیش برویم که بیش از 50 درصد اشتغال جوانان فارغ التحصیل دانشگاه در عرصه ی اقتصاد محقق شود.


 استاندار آذربایجان شرقی از مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان قدردانی و اظهار کرد: این قشر نقش اساسی و زیر بنایی را در واحد های تولیدی بر عهده دارند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.