به نوشته این روزنامه، تبریز با قدمت کهن و تمدنی غنی به علت واقع شدن در مسیر جاده ابریشم، بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان، مهد سرمایه گذاری و تجارت داخلی و بین المللی، دروازه تجارت ایران، قطب صنعت خودروسازی و قطعه سازی، کسب مقام اول در بخش سرمایه گذاری خصوصی،ساخت ساختمان های مدرن و زیبا، برج سازی، زیباترین و مدرن ترین شهر کشورمان، انتخاب بهترین شهر برای زندگی، امن ترین و پاک ترین شهر، شعرای مشهور جهانی، آب و هوای خوب، آثار تاریخی و گردشگری فراوان، صنایع دستی و ... زیرساخت ها و توسعه یافته ترین شهرهای جهان اسلام به شمار می رود.
تبریز در طول تاریخ کشورمان همواره شهری پیشتاز در عرصه های مختلف چون در حوزه شهری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی بوده که معادلاتش با تمام شهرهای جهان و حتی دیگر کلان شهرهای کشورمان فرق داشته است.
به دلیل همین پیشتازی تبریزی ها و آذربایجانی هاست که رهبر معظم انقلاب' تبریز را قلب آذربایجان و آذربایجان را سر ایران' نامیده اند. با این که چند صباحی به تبریز 2018 باقی نمانده و مسئولان ارشد آذربایجان شرقی و کشورمان باید از همه توان و ظرفیت استان برای شناساندن تبریز به دیگر کشورهای جهان بهره بگیرند اما متاسفانه چنین حرکتی را حداقل در برگزاری مراسم افتتاح تور دوچرخه سواری آذربایجان شاهد نبودیم.
مراسمی که برای افتتاح تور آذربایجان برگزار شد، به هیچ عنوان در شان آذربایجان و تبریز 2018 نبود. در مراسم افتتاح سی و دمین دوره تور آذربایجان جایگاه مهمانان و خبرنگاران مشخص نبود و بانوان حاضر در این مراسم برای اسکان بر روی صندلی ها با مشکل مواجه بودند.
جایگاه اسکان این گروه بسیار اندک بود به گونه ای که چندین بار توسط مسئولان سالن تغییر مکان داده شدند و برخی از حاضران در انتهای سالن مراسم را دنبال می کردند. مجریانی که برای این مراسم در نظر گرفته بودند در حد و اندازه برگزاری این تور بین المللی نبودند و نتوانستند شور مضاعف را برای حضار در سالن ایجاد کنند و می توان گفت نسیم پاییزی که در خارج از سالن وزیدن گرفته بود توانست در بی برنامگی مسئولان استانی تربیت بدنی به داخل سالن نیز نفوذ کند تا فضای سردی در سالن حکمفرما شود.
گوینده و معرفی کننده تیم های شرکت کننده در این دوره از رقابت ها نتوانست به درستی برنامه را اجرا کند. در مراسم افتتاح، جزو معدود نکات مثبتی که می توان از آن یاد کرد حرکات نمایشی ورزشکاران باستانی کار بود که با مهارت خاصی حرکات خود را برای حضار به نمایش گذاشتند.
معرفی تبریز 2018 تنها مختص به مسئولان استانداری و یا شهرداری نیست بلکه همه مسئولان دستگاه ها و نهادهای فرهنگی، ورزشی و گردشگری در آماده سازی تبریز 2018 موظف و مکلف هستند از تمام توان خود بهره بگیرند اما سازمان ورزش نتوانست از موقعیت بسیار خوب و مناسبی که در اختیار داشت به نحو احسن برای بهتر شناخته شدن تبریز استفاده کند. مگر چند موقعیت مناسب برای معرفی این استان در اختیار مسئولان قرار خواهد گرفت از قدیم گفته اند که وقت طلاست و نباید اجازه دهیم تا این گونه فرصت های گرانبها به سادگی از دست برود.
تنظیم کننده:نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.