استاندار آذربایجان شرقی گفت: سپاه عاشورا مایه آرامش و انبساط خاطر مردم شمالغرب کشور است.
 
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان شرقی،   مجید خدابخش در دیدار  فرمانده و پرسنل سپاه عاشورا با وی، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان از رزمندگان سرافراز سپاه عاشورا به عنوان مردان روزگار سخت؛ پیشکسوتان عرصه دفاع و ایثار و یادگاران هشت سال دفاع جانانه مقدس نام برد و گفت: لشگر قهرمان عاشورا همواره در ذهن و قلب تمامی مردم استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و حتی زنجان به عنوان مصادیق واقعی ایثار، شهادت عشق، تبعیت از ولی فقیه، تامین کنندگان امنیت کشور و حافظان تمامیت ارضی کشور و همچنین نوامیس مردم ایران زمین است.


  وی با اشاره به فداکاری و جانفشانی های رزمندگان سپاه عاشورا در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: بسیاری از رزمندگان سپاه عاشورا در سنین پایین و مخلصانه، جان و مال خود را در طبق اخلاص قرار داده و با افتخارآفرینی های خود برای مردم کشور، مایه انبساط خاطر و آرامش مردم را فراهم کردند.


  وی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه" سپاه، شجره طیبه است و اگر سپاه نبود، کشور نبود" ابراز کرد: برکات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور مشهود بوده و به عنوان یکی از بهترین مصادیق اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.


  استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود گفت: به عنوان نمایندگان دولت و خدمتگزاران مردم افتخار می کنیم که در کنار نیروهای مسلح و دو قوه دیگر و تحت رهبری داهیانه و شجاعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای توسعه و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی تلاش می کنیم.


  خدابخش همچنین استقرار نظام ولایی در کشور را ثمره خون هزاران شهید گلکون کفن در زمان انقلاب اسلامی و قبل از آن دانست و تصریح کرد: ایثار و مجاهدت های این قهرمانان، پایه های نظام اسلامی را مستحکم تر کرد.


  وی در بخش دیگری از سخنان خود، تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور و رفع مشکلات اقتصادی موجود را یکی از مهم ترین مطالبه های رهبر انقلاب از مسئولان دانست و گفت: تمامی نیروهای مسلح با پیشرفت های خود در حوزه نظامی، دفاعی و تجهیزاتی،   حاشیه ای امن برای ایران اسلامی ایجاد کرده اند ولی در بخش اقتصادی با توجه به افزایش جمعیت، تحریم ها و افزایش توطئه های استکبار باید تلاش بیشتری کرد و با یک حرکت جمعی در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب گام برداشت.


خدابخش، حمایت از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی را یکی دیگر از مهم ترین اولویت های دولت و اولویت مدیریت ارشد استان در آذربایجانشرقی اعلام کرد و افزود: دشمنان ایران اسلامی و استکبار جهانی با شناسایی منفذهای فرهنگی سعی در تهاجم فرهنگی و تضعیف جوانان ایران اسلامی دارند که علاوه بر تلاش در این حوزه برای خنثی سازی برنامه های شوم آنان باید با افزایش همکاری دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه ایجاد فرهنگ کار در استان برای جوانان و کاهش انتظارات نسبت به استخدام دولتی بیش از پیش فعال باشیم.


  وی در همین با بیان اینکه امکان استخدام دولتی برای جوانان بسیار کم است عنوان کرد: باید سیاست های اتخاذ شود که جوانان به جای اندیشیدن به استخدام دولتی، به فکر فعالیت و اشتغال در بخش خصوصی و تلاش در راستای توسعه اقتصادی کشور باشند.


استاندار در ادامه با اشاره به ظرفیت های بی نظیر اقتصادی، تولیدی و صنعتی آذربایجانشرقی   از صادرات یک میلیارد و 800 میلیون دلاری استان در سال گذشته خبر داد و ادامه داد: استان، ظرفیت های بسیار بی نظیری در حوزه معدن، کشاورزی، گردشگری، صنایع دانش بنیان و ... دارد و باید دست در دست هم داده و برای استفاده هرچه بهتر و بیشتر از این منابع در راستای شکوفایی اقتصادی کشور بکوشیم و بر این باور هستیم با توان همان افرادی که توانستند عملیات های متعدد غرورآفرین سپاه عاشورا را رقم زنند می توانیم در حوزه اقتصادی نیز پیشتاز باشیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی، چشم انداز کلی اقتصادی را برای ایران اسلامی ترسیم کرده اند و بر این اساس همه باید تلاش کنیم تا جمهوری اسلامی ایران در سال های نه چندان دور، کشور اول منطقه و جهان از نظر اقتصادی باشد.


  خدابخش، قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 را اصلی ترین عامل ایجاد لرزه در نظام شاهنشاهی و مهم ترین سبب پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید آذربایجان و تبریز قهرمان را به جایگاه رفیع آن در طول تاریخ بازگردانیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.