به گزارش ایرنا، محمد علی صمدزاده روز دوشنبه در یادواره شهدا دانش آموز و شهدای مدافع حرم درعجب شیر اظهار کرد: کشور و ملت مدیون شهدا هستند و آسایش و آرامش امروز ما در نتیجه مجاهدت و پایمردی شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی است.
وی با تاکید بر ادامه دادن راه پرافتخار شهدا اضافه کرد: ما وظیفه داریم با وفاداری به آرمان های والای شهدا، راه، منش و سیرت آنان را ادامه دهیم.
وی گفت: ما باید بدانیم که شهدا چه حق عظیمی بر گردن ما دارند و به این مسئله اعتقاد و باور داریم که شهدا زنده اند و برگزاری یادواره شهدا گامی برای انتقال حس شهادت طلبی است.
صمدزاده با اشاره به شرایط حساس کنونی و تحرکات دشمنان در کشورهای منطقه گفت: امروز دشمنان اسلام با نیرنگ های مختلف و نوین در صدد تسلط بر جوامع دیگر بویژه جهان اسلام هستند.
مدیر آموزش و پرورش عجب شیر افزود: استکبار جهانی در صدد ایجاد جای پا برای تحقق نیت های شوم خود است و امروز ما باید بیشتر از هر زمانی هوشیار باشیم.
صمدزاده به نقش شهدای دانش آموز در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان با ترک سنگر علم و دانش در سنگر دفاع از انقلاب و آرمان های حضور پیدا کرده و در مقابل دشمن عرض اندام کردند تا تفکر دینی و ارزش های اصیل انقلاب آسیب نبیند.
وی افزود: دشمنان بعد از جنگ نظامی سراغ جنگ فرهنگی و جنگ نرم رفتند تا بلکه بتوانند با جنگ نرم باورها و اعتقادات دانش آموزان ما را سست و متزلزل کنند اما دانش آموزان ما با الگو پذیری از شهید فهمیده ، ایستادگی در مقابل با دشمن را تکلیف و مشق خودشان قرار داده و رهنمودها و تدابیر رهبر معظم انقلاب را سرلوحه قرار دادند.
وی با اشاره 16 شهید دانش آموز شهرستان عجب شیر، تصریح کرد: این یادواره ادای احترام نسبت به مقام شامخ شهدا و عهد و پیمان نوجوانان با ولایت فقیه است.
شهرستان عجب شیر در دوران دفاع مقدس 228 شهید و 409 جانبار تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.