به گزارش ایرنا، سیدشمس الدین مراثی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به اقدامات قابل توجه دولت در حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش 803 بی سواد در این شهرستان به منظور ریشه کنی بی سوادی در سال گذشته هدف گذاری شده بود که از این تعداد حدود 333 نفر شناسایی شد و تاکنون برای آموزش این افراد 2میلیارد و 780 میلیون ریال هزینه شده است.
وی گفت: اجرای طرح نهضت سواد آموزی و هم فکری در خصوص رسیدن به با سوادی کامل در شهرستان ها از جمله دغدغه های مهم دولت بوده که با دقت و قوت انجام می شود و تا کنون نیز توفیقات مناسبی حاصل شد است.
فرماندار عجب شیر همچنین خواستار همکاری ادارات و سازمان های مختلف شهرستان برای بازگشایی مدارس شد و گفت:
مشکلات مالی و تامین اعتبار در اکثر ادارات و نهادها وجود دارد اما روسای ادارات شهرستان با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود باید با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند تا مدارس در روز اول مهر بدون مشکل و دغدغه کار خود را آغاز کند.
مراثی همچنین بر اجرای طرح استقبال از مهرعاشورایی با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و شناخت قیام امام حسین (ع) تاکید و آن را از الویت های مهم در بازگشایی مدارس عنوان کرد.
115 مدرسه در پایه های مختلف در شهرستان عجب شیر فعال بوده که از این تعداد 92 مدرسه دولتی و 23 مدرسه غیردولتی است و در مجموع حدود 12 هزار دانش آموز در این شهرستان مشغول فراگیری علم و دانش هستند.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.