فرماندار شهرستان آذرشهر گفت: کرم خراط باعث نابودی باغات گردوی این شهرستان شده است.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، یدالله اللهیاری در دیدار با شهاب‌الدین بیمقدار، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، در خصوص مبارزه با آفت کرم خراط و بررسی زیر ساخت‌های صنعت گردشگری شهرستان، اظهار کرد: کرم خراط باعث نابودی باغات گردوی شهرستان شده و مردم در ارتزاق با مشکل مواجه شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه در شهرستان آذرشهر مبارزه با آفت کرم خراط بصورت پایلوت در باغات گردوی شهرستان به وسعت 20 هکتار انجام می شود، گفت: علیرغم پیش بینی اعتبار شهرستانی برای ادامه مبارزه با این آفت متأسفانه مبلغ مورد تصویب، تخصیص نیافته است.
 
وی تامین اعتبار لازم برای مبارزه را کرم خراط را ضروری دانست.
 
شهاب‌الدین بیمقدار، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز با بیان این که برای تأمین و تخصیص اعتباری ویژه برای مبارزه با کرم خراط از طریق نمایندگان موردی اعلام نشده است، گفت: به دلیل آسیب جدی وارده به باغات استان بر اثر فعالیت رو به گسترش آفت کرم خراط باید اعتبار ملی لحاظ شود.
 
وی پیگیری و درخواست اعتبار از سوی سازمان جهادکشاورزی برای مبارزه با کرم خراط از طریق نمایندگان مجلس را مورد تاکید قرار داد و افزود: پرداخت تسهیلات برای طرح‌های ایجاد رستوران باغی روستایی نیز از تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.