فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر تلاش دشمن در راستای اعمال سلطه‌ی نو در کشور، گفت: اگر ما زیر سلطه‌ نو دشمن برویم، در حقیقت ماهیت انقلاب را زیر سوال برده‌ایم، چرا که ماهیت انقلاب اسلامی ایران سلطه ناپذیری، استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی است.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سردار غلام‌عسگر کریمیان در نشستی با اصحاب رسانه‌ی استان با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس و همچنین هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: در وضعیت کنونی با توطئه‌های بسیاری از سوی دشمنان روبه‌رو هستیم و توطئه اساسی دشمن در قالب سناریوهای مختلف در حال اجرا بوده و درتلاشند تا سلطه نوی خود را در ایران اعمال کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه سلطه‌ نوی دشمن در جهت تغییر اندیشه و نظر است، بیان کرد: زمانی که دشمن جرات رویارویی و نبرد رخ به رخ با جمهوری اسلامی را نداشت، دست به نیرگ زد و جنگ نرم را آغاز کرد؛ مراحل مختلف این جنگ را طی ۲۵ سال مشاهده کردیم و اکنون نیز در جهت تغییر اندیشه و نگاه و در نهایت به اشتباه انداختن محاسباتی مسئولان و کارگزاران نظام تلاش می‌کند.
 
وی در خصوص ویژگی‌های سلطه‌ی نو دشمن، افزود: شاخص اصلی این نوع سلطه، این است که ردپایی از آن در ظاهر دیده نمی‌شود؛ استقلال نقطه‌ی مقابل سلطه بوده و یکی از شعارهای اساسی انقلاب اسلامی است.
 
فرمانده سپاه عاشورا در مورد سلطه‌ی نو دشمن، ادامه داد: سلطه‌ی نو دشمن از اقتصاد شروع شده اما در ادامه به فرهنگ و امنیت و همچنین سیاست ما نیز خواهد رسید؛ این سلطه در ظاهر اقتصادی است اما باطن دیگری دارد، دشمن به دنبال اجرای برجام‌های دیگری است تا انقلاب را کنترل و درنهایت مهار کند.
 
وی با تاکید بر اینکه دشمن به صراحت اعلام می‌کند که هدفش ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: مقابله با این هدف دشمن، هوشیاری ما و ملت را می‌طلبد، باید از انقلابی که با خون هزاران شهید آبیاری شده، پاسداری کنیم؛ البته به نحوه‌ی مدیریت‌ها انتقادهایی داریم و به گفته‌ی مقام معظم رهبری ما در مرحله دوم انقلاب هستیم و هنوز چشم دوخته ایم به برقراری دولت اسلامی تا احکام اسلام به طور ۱۰۰ درصدی در نحوه حاکمیت و مدیریت کشور جاری شود.
 
وی ادامه داد: عناصری که جان و جوانی‌شان را در راه انقلاب داده‌اند، دلسوز این نظام هستند، نبینید عده‌ای برای انقلاب دایه‌ی مهربان‌تر از مادر شده‌اند! عده‌ای به دنبال آن هستند تا با استفاده از بهانه و تمسک به بهانه‌های داخلی و خارجی، چشمه‌های خروشان انقلاب را بخشکانند، ما هرگز چنین اجازه‌ای نخواهیم داد.
 
سردار کریمیان اضافه کرد: اگر آلودگی‌هایی در مسیر چشمه‌ی انقلاب است، باید پاکسازی کرد نه اینکه کل انقلاب را برداشت! برخی برداشت‌شان از اصلاحات این است که انقلاب دیگری را پیاده کنند؛ درحالی که انقلاب ما بهترین انقلاب بوده و اشکال نیز صرفا در نحوه‌ی مدیریت است که باید اصلاح و پاکسازی شود.
 
وی با بیان اینکه، به خاطر حاکمیت اسلام ناب و برقراری عدالت، گذشتن از وابستگی‌ها و خانواده عین جهاد اکبر است، خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس برخی شعار دادند و صرفا جنگ را تماشا کردند اما برخی شعار نداده و در عرصه‌ی جنگ حاضر شدند؛ اکنون نیز به مردان بی‌ادعا نیاز داریم تا مشکلات را حل کنیم.
 
وی با بیان اینکه ما باید عملیات پدافندی و دفاعی خودمان را به عملیات آفندی علیه دشمن تبدیل کنیم، تاکید کرد: تمدن، فرهنگ، اسلام و اعتقادات ما آنقدر غنی و دارای استدلال محکم هستند که بتوانیم درمقابل بی‌نظمی دشمن بایستیم، ما می‌توانیم اما این اقدام نیاز به ساماندهی و تلاش دارد.
 
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه برقراری اسلام ناب محمدی بنا و آرمان اساسی انقلاب اسلامی است، تشریح کرد: امثال شهید حججی‌ها که نسل چهارم انقلاب هستند، نشان دادند که ظرفیت بالایی در میان جوانان ما وجود دارد، ما باید بستر را برای شکوفایی استعدادها و توانایی‌هایشان فراهم کنیم؛ جهاد صرفا در عملیات نظامی خلاصه نمی‌شود، بلکه جهاد در تمامی حوزه‌های علمی، فرهنگی و... مورد تاکید است.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های کار جهادی، داشتن نیت خدایی است، گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های جهاد این است که دشمن در طرف مقابل ما قرار داشته باشد که اکنون دشمن در حوزه‌های مختلف علمی، سیاسی، اعتقادی و... در کمین جوانان ما نشسته است.
 
وی بیان کرد: مجموعه‌ی سپاه پاسداران در هر عرصه‌ای که انقلاب نیازمند بوده و در بحران‌هایی چون سیل، جنگ، ریشه‌کنی فقر، بی‌سوادی، اعتیاد و... نیز همواره حضور داشته است؛ هم اکنون نیز در ۲۲۰ روستا بطور مستقیم، اقداماتی در راستای آبادانی و محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد.
 
فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه هرگز نمی‌گذاریم دشمنان، ایران را تجزیه کنند، خاطرنشان کرد: ایران مهد مذهب شیعه است.
 
وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، یادآور شد: طی این هفته گوشه‌ای از ایثارگری‌های رزمندگان و جوانان برومند کشور به نمایش گذاشته شده و برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود که امید است تاثیر‌گذاری لازم را داشته باشد.
 
وی با اشاره به برگزاری رژه‌ی  سراسری نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور ماه، اضافه کرد: این مراسم در استان در شهرهای تبریز، مرند، مراغه، میانه، عجب‌شیر و برخی از شهرها برگزار می‌شود؛ برگزاری رژه در حقیقت نمایش قدرت بوده و شعار "ما هستیم" را به نمایش می‌گذارد، بسیجیان در کنار دیگر نیروها در این رژه بطور گسترده حضور خواهند داشت.
 
سردار کریمیان با بیان اینکه، شعار اساسی ما در هفته‌ی دفاع مقدس "من انقلابی‌ام" است، اظهار کرد: در کشوری که حاکمیت و نظام آن با خون ۲۵۰ هزار شهید آبیاری شده باید انقلابی ماند، اگر انقلابی نباشیم به شهدا خیانت کرده‌ایم؛ برخی تلاش می کنند انقلاب را هرج و مرج‌طلبی و بی‌برنامگی معرفی کنند درحالی که انقلاب اسلامی هرگز بدون برنامه به نتیجه نمی‌رسید! انقلاب در نتیجه برنامه‌ریزی بود.
 
وی افزود: شعار "من انقلابی‌ام" را باید نخبگان و فرهیختگان در جامعه تبیین کرده و تبدیل به گفتمان کنند، ما اگر این فرهنگ مقدس را حفظ کنیم در نهایت کشور را حفظ کرده‌ایم.
 
وی با اشاره به عناوین برنامه‌های هفته دفاع مقدس نیز خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس، روز جمعه با رژه‌ی نیروهای مسلح شروع شده و روز شنبه با عنوان "علم، فناوری و جوانان و سربازان" در راستای پاسداست سربازان عزیز، روز یک‌شنبه با عنوان "ولایت‌مداری همبستگی ملی، دفاع همه جانبه" با تببین نقش ولایت در دفاع مقدس، نقش پدافند غیرعامل، تشریح تاثیر حضور در جبهه و همراهی روحانیت با رزمندگان اسلام، دوشنبه با عنوان "اقتصاد مقاومتی، خودباوری و پشتیبانی مردم و اصناف"، سه‌شنبه با عنوان "دشمن‌شناسی، بصیرت‌افزایی و استکبارستیزی"، چهارشنبه با عنوان "زنان اسوه‌ی صبر و مقاومت"، پنجشنبه با عنوان "شهیدان، جانبازان و آزادگان" و روز جمعه هفتم مهر نیز این برنامه‌ها با عنوان "فرماندهان، عزتمداران، حماسه‌آفرینان" برگزار می‌شود.
 
فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در روز سه‌شنبه با عنوان "دشمن‌شناسی، بصیرت‌افزایی و استکبارستیزی" تاکید کرد: این برنامه‌ها در مورد تکفیری‌ها و وهابیت است که دست‌ساز و ایده‌ی صهیونیست‌ها بوده و از طریق آمریکا به جان ملت‌های مسلمان انداخته شده؛ اکنون این گروه‌ها وبال گردن خودشان شده و تبعات جنایت‌کاری‌هایشان در اروپا دیده می‌شود.
 
سردار کریمیان با اشاره به جایگاه سربازان و اهمیت وجودشان در پادگان‌ها، تشریح کرد: عده‌ای سعی دارند که خدمت سربازی را به عنوان "اجباری" معرفی کنند، اما اینگونه نیست؛ چرا که اگر سربازان به عنوان عمده قوای نیروهای مسلح حضور نداشته باشند، نمی‌توانیم در این مسیر حرکت کرده و لشکر بدون گردان و نیروی جوان به درد نمی‌خورد.
 
وی ادامه داد: برخی افراد ادعا می‌کنند که در زمان جنگ، روحانیون مردم را احساساتی کرده و به جنگ فرستادند، در حالی که طبق آمار، تعداد شهدای روحانی شش برابر اقشار دیگر است.
 
وی از برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری تبریز خبر داد و گفت: این نمایشگاه در دو محور فرهنگی و رزمی بوده که در بخش رزمی عملیات ولفجر مقدماتی را تشریح و معرفی خواهیم کرد؛ عملیات والفجر مقدماتی، عملیات سختی در رمل‌های فکه بود و اثبات کرد که هیچ مانع طبیعی و مصنوعی در مقابل رزمندگان اسلام تاب مقاومت ندارد.
 
فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه ۵۴هزار نفر را طی سال گذشته در قالب کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی فرستادیم، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا سفرهای زیارتی راهیان‌نور تکراری نشده و اینگونه نباشد که مخاطبان خاصی را داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه از هر فرصتی برای اشاعه‌ی فرهنگ دفاع مقدس استفاده می‌کنیم، یادآور شد: راویان فتح در جبهه حضور داشته و راویان‌نور افرادی هستند که از منابع و جریان عملیات‌ها اطلاعات کسب کرده و روایتگری می‌کنند؛ علاوه بر راهیان‌نور، روایان را به دانشگاه‌ها و مدارس اعزام می‌کنیم تا در جهت اشاعه‌ی این فرهنگ مقدس روایتگری کنند.
 
وی با اشاره به کلام امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه، "میزان حال فعلی افراد است"، گفت: بسیاری از پیشکسوتان و رزمندگان زمان جنگ کنار نشسته‌اند، این افراد نباید رسالت خود را فراموش کنند چرا که مکمل دوران جبهه و امروز بوده و باید در راستای اشاعه‌ی فرهنگ غنی دفاع مقدس تلاش کنند، حتی اگر به دونفر نیز پیام دفاع مقدس را برسانیم کفایت می‌کند.
 
سردار کریمیان بیان کرد: اگر هنرمندان نیز به دنبال سوژه هستند، فرهنگ دفاع مقدس را دنبال کنند چرا که مجاهدان ما مردان مردی بودند که از همه چیزشان گذشتند تا انقلاب و نظام ما پایدار بماند.
 
وی با اشاره به روابط و تعامل خوب نیروهای امنیتی و نظامی در استان خاطرنشان کرد: ما با همه نیروهای امنیتی و نظامی در استان تعامل و دوستی داریم و این همدلی باعث شده است که استان ما از لحاظ امنیت در صدر استان‌های کشور قرار بگیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فروع دین ما بوده و در ردیف اعمالی چون نماز به عنوان یک فریضه مطرح شده است؛ اگر ما در این آشفته بازار امر به معروف و نهی از منکر نکنیم، کلاهمان پس معرکه خواهد بود.
 
فرمانده سپاه عاشورا اضافه کرد: عده‌ای امر به معروف و نهی از منکر را صرفا در تذکر به پوشش خلاصه کرده‌اند، در حالی که اعمالی چون خدمت به مردم نیز از جمله اعمال معروف بوده و باید همدیگر را به داشتن روحیه خدمت‌گدازی به مردم دعوت کنیم، چرا که مردم ولی نعمت انقلاب هستند.
 
وی با بیان اینکه تعدادی از منکرات در جامعه آشکار بوده و تعدادی نیز آشکار نیستند، افزود: برخی اینگونه تعبیر می‌کنند که امر به معروف و نهی از منکر یعنی برخورد فیزیکی؛ در حالی که هرگز اینگونه نبوده و در مجموعه‌ی ما هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است و اگر کسی چنین اقدامی کند ما برخورد می‌کنیم؛ امر به معروف و نهی از منکر هر کدام مسیر و قانون خود را دارند، این فریضه در قالب یک قانون در مجلس به تصویب رسیده است.
 
وی اضافه کرد: اگر بخواهیم به جامعه اسلامی دست یابیم باید دولت اسلامی تشکیل دهیم، بدون دولت اسلامی رسیدن به این هدف ممکن نیست؛ فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای نیز در ستاد امر به معروف و نهی از منکر انجام شده که نشان می‌دهد از این مسیر می‌توان موفقیت‌هایی را کسب کرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.