مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تحکیم و تقویت هویت فرهنگی یکی از مزایای تکریم بزرگان است، گفت: باید در جهان امروز و در مواجهه با تهاجم فرهنگ‌های مختلف، با قدرت و با اتکا به داشته‌های خودمان سرافرازانه بایستیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور در آیین گلباران مزار استاد شهریار، اظهار کرد: به خاطر عظمت وجود استاد سخن و جامعیتی که این شخصیت بی نظیر داشت، روز ۲۷ شهریور ماه به عنوان روز شعر و ادب فارسی انتخاب شده است. 
وی با تاکید بر اینکه فوت استاد شهریار ضایعه‌ی عظیمی در اقلیم فرهنگی ایران زمین بود، بیان کرد: تعیین روز وفات این ستاره پرفروغ آسمان ادب به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی، تسلی‌بخش قلب‌هایمان بود و به حق که این روز شایسته‌ی این نامگذاری بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: روز بزرگداشت استاد شهریار به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی می‌تواند موجب گسترش و تحکیم وفاق ملی شود و هیچ ضرورتی برای اثبات اینکه چرا استاد شهریار بهانه‌ای برای نامگذاری روز شعر و ادب فارسی بود، نیست.
وی با اشاره به اینکه آرامگاه استاد شهریار "مقبرة‌الشعراء" مدفن ۴۱۰ شاعر و عارف نامی بوده است، بیان کرد: مطالعه‌ی تاریخ مقبره‌الشعراء می‌نمایاند که تبریز در صده‌های مختلف تاریخ، مهد شعر، ادب، جریان‌های شعری، فرهنگی و خاستگاه بسیاری از تحولات شگرف در اقلیم فرهنگی ایران و جهان بوده است.
وی با تاکید بر اینکه تجلیل و تکریم مشاهیر و مفاخر وظیفه‌ی ماست، ادامه داد: نسل امروز که در مواجه با شرایط خاص فرهنگی بوده و در دهکده‌ای که ارتباطات با شتاب بسیار در جریان است، زندگی‌ می‌کنند، از این‌رو تکریم از بزرگان و گذشته فرهنگی‌ و مفاخر باعث می‌شود که دچار گسست فرهنگی نشویم.
محمدپور افزود: امید است که سال‌های آینده با همکاری همه دستگاه‌ها بتوانیم این روز را با شکوه و شایستگی برگزار کرده و بتوانیم در معرفی و شناساندن بزرگان این خطه موفق عمل کنیم و همچنین با توجه به ملی بودن روز شعر و ادب فارسی، درخواست داریم که یک ستاد ملی در این رابطه شکل بگیرد، این موضوع مطالبه‌ی ما بوده و آن را پیگیری می‌کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.