به گزارش ایرنا، نجات فیض اللهی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیسان قبلی و فعلی دادگستری شهرستان عجب شیر افزود: این رشد ورودی پرونده به دادگستری های استان در حالیست که سال گذشته ورود 500 هزار فقره پرونده در دادگستری های استان ثبت شده است.
وی بر لزوم فرهنگ سازی در امور حقوقی و قضایی تاکید کرد و گفت: با توجه به حجم بالای پرونده های قضایی در یک حوزه خاص، نیاز است که در آن حوزه کار فرهنگی بیشتری انجام شود تا بتوان از این طریق حجم پرونده های قضایی را کاهش داد.
فیض اللهی با اشاره به اینکه مسایل فرهنگی چه در بعد اجتماعی و چه در بعد سازمانی از گستردگی زیادی برخوردار است، افزود: زیربنای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی، همه به مسایل فرهنگی بر می گردد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه هیچ گونه مشکل امنیتی در استان وجود ندارد، گفت: همکاری و همراهی دستگاه‌ ها و سازمان‌ ها نیز گامی موثر در اقدامات پیشگیرانه است تا بتوان جامعه ‌ای ایمن و سلامت داشت.
فیض اللهی خواستار برنامه ‌ریزی برای کاهش پرونده های قضایی با پیشگیری لازم و کارهای فرهنگی شد و افزود: در استان 43 همکار قضایی به طور مستقیم در پرونده های خانوادگی رسیدگی می کنند.
وی با بیان اینکه 43 درصد از پرونده های وارده به دادگستری شهرستان عجب شیر مربوط به دعاوی خانوادگی است گفت: این زنگ هشداری برای خانواده ‌ها، نهادهای فرهنگی و سازمان ‌های متولی معیشت مردم است.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی به زمان متوسط رسیدگی به پرونده ها اشاره کرد و گفت: زمان رسیدگی به پرونده ها در دادسرا 20روز، دادگاه حقوقی 25روز، دادگاه کیفری 15 و شورای حل اختلاف 40 روز است.
در این مراسم فرهاد خاکپور به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان عجب شیر معرفی و از خدمات 13 ساله عبدالرضا نواپور رئیس سابق دادگستری عجب شیر قدردانی شد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.