به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی منطقه آزاد ارس، سورن کارایان در نشستی با مدیر عامل این منطقه در پایانه مرزی نوردوز افزود: روابط بین استانی و مناطق آزاد 2 کشور برای ما مهم است.
وی نسبت به آشنایی با شکل گیری منطقه آزاد ارس و بررسی آینده توسعه اقتصادی دو منطقه آزاد ابراز خرسندی کرد.
وی گفت: تجربه نشان داده همکاری دو کشور هم مرز زمینه همکاری و فعالیت های اقتصادی منطقه ای و جهانی را فراهم می کند.
کارایان با اعلام آمادگی برای توسعه همکاری ها، گفت: فعالان اقتصادی بخش های صنعت و تجارت و همچنین مدیران راه اندازی منطقه آزاد مغری نیز امروز از ارس بازدید می کنند.
وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان با بیان اینکه همکاری مشترک مناطق آزاد ایران و مغری، ناممکن ها را ممکن می کند، از اینکه در نزدیکی ارمنستان منطقه آزادی فعال و توسعه محور وجود دارد ابراز خرسندی کرد.
کارایان گفت: قصد داریم با استفاده از امکانات مشترک در زمینه های صنعت، تجارت و گردشگری همکاری کنیم.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس هم گفت: آماده همکاری و انتقال تجربیات برای راه اندازی منطقه آزاد مغری هستیم.
محسن خادم عرب باغی افزود: ارس تجربه چندین ساله در بخش های مهم و به خصوص تامین زیرساخت ها برای سهولت و موفقیت در جذب سرمایه گذاری دارد.
وی گفت: راه اندازی منطقه آزاد مغری امکان توسعه فعالیت های اقتصادی ایران و ارمنستان را فراهم می کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: همکاری مناطق آزاد ارس و مغری امکان حضور تولیدات ایرانی در کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را فراهم کرده و میزان تعاملات اقتصادی ایران و ارمنستان را افزایش می دهد.
وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان در راس هیات اقتصادی صبح امروز از پایانه مرزی نوردوز وارد ایران شد.
محور سفر و بازدید این مقام جمهوری ارمنستان در سفر یک روزه به ارس، بررسی راهکارهای عملیاتی همکاری های دوجانبه مناطق آزاد ارس و مغری بود.
سخنگوی مطبوعاتی و مسئول روابط بین الملل وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری، شهردار مغری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری، مسئول جنگلداری 'های آندار'، مدیر و نماینده منطقه آزاد مغری و تعدادی از فعالان اقتصادی ارمنی فعال در ارمنستان و ایران سورن کارایان را در این سفر همراهی کردند.
منطقه آزاد مِغری در استان سیونیک ارمنستان کنار رودخانه مرزی ارس واقع شده است.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان و از جنوب با ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.