آجیل و خشکبار تبریز سال گذشته در فهرست آثار ملی ثبت شده و همایشی با هدف گرامیداشت این رویداد در تبریز برگزار شد.
معاون اتحادیه آجیل و خشکبار تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی با بیان اینکه حوزه آجیل و خشکبار بیشترین اشتغالزایی را پس از صنعت نفت به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در حل حاضر بیش از 500 آجیل فروش در تبریز مشغول فعالیت هستند، که برای بیش از دو هزار نفر اشتغال زایی شده است.
محمد حسین علی زاده با بیان اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ تولید آجیل و خشکبار رتبه نخست را کسب کرده است، ادامه داد: همین امر در ثبت ملی شدن آجیل و خشکبار تبریز بسیار موثر واقع شده و خشکبار و آجیل تبریز که دارای کیفیت مرغوبی است این خطه شهر را به عنوان یک شاخص در زمینه خشکبار و آجیل مطرح کرده است .
وی افزود: باتوجه به قرار گرفتن استان به خصوص تبریز در جاده ترانزیتی ابریشم از دیر باز این خطه مورد استقبال تجار کشورهای خارجی در این حوزه قرار گرفته است که این امر به نوبه خود امتیاز بسیار مناسبی در ثبت آجیل تبریز در فهرست آثار ملی محسوب می شود.
معاون اتحادیه آجیل و خشکبار تبریز با اشاره به رشد منفی صادرات صنعت آجیل و خشکبار، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه اخیرا تولید بادام و گردو در استان کاهش یافته، صادرات چندانی در این زمینه  انجام نشده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.